عصر بازار

کارشناسان و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند

افزایش قیمت بیشتر در انتظار طلای جهانی

عصر اعتبار- قیمت طلای جهانی ابتدای هفته گذشته به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کرد و با وجود اینکه در ادامه هفته به سطح پایین‌تری نزول کرد، اما سرمایه‌گذاران و کارشناسان بازار در نظرسنجی هفتگی کیتکو همچنان نسبت به دورنمای این فلز ارزشمند خوش بین مانده‌اند.

افزایش قیمت بیشتر در انتظار طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات طلا برای تحویل در ژوئن در بازار نیویورک روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا 21.70 دلار یا 1.7 درصد افزایش یافت و در 1294 دلار بسته شد. در حالیکه طلا پیش از انتشار این گزارش در انتظار کاهش هفتگی بود، اما افزایش قیمتی که پس از این گزارش پیدا کرد کمک کرد 0.3 درصد رشد هفتگی ثبت کند. آمار اشتغال آمریکا که یکی از معیارهای کلیدی سنجش سلامت این کشور است، ضعیف‌تر از حد مطلوب بود و احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی این کشور را ضعیف کرد. نرخهای بهره پایین‌تر به نفع طلا بوده و به این فلز کمک می‌کند در برابر دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه بهتر رقابت کند. گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد شرکتها در ماه آوریل تنها 160 هزار شغل جدید ایجاد کرده اند در حالیکه اقتصاددانان رشد 205 هزار شغل جدید در ماه گذشته را پیش بینی کرده بودند.

    با وجود نوساناتی که معاملات طلا در طول هفته گذشته داشت سرمایه گذاران همچنان نسبت به دورنمای این فلز زرد خوش بین مانده اند. در نظرسنجی آنلاین کیتکو برای هفته جاری، 660 نفر شرکت کردند که از میان آنها 418 نفر یا 63 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 159 نفر یا 24 درصد انتظار داشتند طلا با کاهش قیمت روبرو شود و 83 نفر یا 13 درصد هم نظری نداشتند.

    در میان 35 کارشناس بازار که مورد پرسش کیتکو قرار گرفتند، 16 نفر پاسخ دادند که از میان آنها 9 نفر یا 56 درصد افزایش قیمت و پنج نفر یا 31 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و دو نفر یا 13 درصد هم نظری نداشتند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

    اگرچه تعداد معدودی از تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت طلا عقب نشینی می‌کند، اما انتظار دارند هر گونه حرکت نزولی محدود باشد. بعضی از تحلیلگران هم پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا خوش بینی بیشتری به افزایش قیمت طلا پیدا کرده اند.

    به گفته جورج گرو، کارشناس بازار فلزات ارزشمند در شرکت مدیریت سرمایه "آر بی سی"، طلا به آمار مشاغل واکنش مثبتی نشان داد و با علاقه ای که امسال به این فلز وجود داشته انتظار می‌رود به بالای 1300 دلار صعود کند. در واقع در معاملات بعدازظهر جمعه تا سطح 1297.70 دلار صعود کرد و به رقم رُند و مهم 1300 دلار نزدیک شد.

    سرمایه گذاران نسبت به طلا خوش بین مانده اند و این امر در افزایش دارایی‌های صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا انعکاس یافته است. دارایی‌های "اس پی در آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز در جهان است، روز پنج شنبه به 829.44 تن افزایش یافت که بالاترین میزان در بیش از دو سال گذشته بود.

    طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر دورنمای به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو 21 درصد رشد قیمت داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو