عصر بازار

۶ درصد از شالیزارهای مازندران بیمه است

عصر اعتبار- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۴ هزار و ۱۳ هکتار معادل ۶درصد از شالیزارهای مازندران زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

۶ درصد از شالیزارهای مازندران بیمه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسن عنایتی-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران-در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کشت برنج در مازندارن بیان داشت: 94 درصد از شالیزارهای مازندران تا به امروز شخم و شیار شده است و در 92 درصد از شالیزارها نیز عملیات بذر پاشی انجام شده است.

    او با تاکید بر اینکه شرایط جوی دراردیبهشت ماه موجب تسریع روند نشاکاری در این استان شده است بیان داشت: در 85 درصد شالیزارها آب تخت اولیه انجام شده است.

    مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: تاکنون 58 هزار و 39 هکتار معادل 27 درصد از شالیزارهای مازندران نشاکاری شد که 5 هزار و 89 هکتار به‌صورت مکانیزه و 52 هزار و 950 هکتار به روش سنتی نشا شد واین میزان نشاندهنده افزایش 11درصدی نشاکاری در مازندران نسبت به سال گذشته است که اگر این روند به همین صورت ادامه داشته باشد امسال نیز همانند سال گذشته محصول خوبی از شالیزارها برداشت خواهد شد.

    همچنین پیش از این نیز علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اعلام کرده بود که در بازار، کمبود برنج وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی واردات این محصول را به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مدیریت کرده است که در واقع اتخاذ سیاستی مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی است.

    گفتنی است که سالانه حدود سه میلیون تن برنج در کشور مصرف و حدود دو میلیون تن تولید می‌شود؛بنابراین نیاز به یک میلیون تن واردات وجود دارد که به نظر می رسد به همین اندازه واردات صورت گرفته است وشاید تنها مشکل موجود نظارت بر اجرای قیمت‌گذاری در بازار است؛چراکه در ماه های اخیر قیمت این محصول با نوسانات همراه بوده است.

    قیمت انواع اقلام پرمصرف برنج در جدول زیر آمده است:

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی