عصر بازار

طرح جدید بانکداری در واپسین روزهای مجلس نهم قانون می‌شود

عصر اعتبار- مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی به صورت اصل ۸۵ موافقت کردند تا مجلس نهم با ابلاغ قانون بانکداری جدید به دولت و رفع اشکالات عدیده این نظام پرچالش کارش را به پایان برد.

طرح جدید بانکداری در واپسین روزهای مجلس نهم قانون می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز نمایندگان مجلس به بررسی و تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی رای موافق دادند.

    با این رای نمایندگان، بررسی و تصویب این طرح 205 ماده‌ای به کمیسیون اقتصادی مجلس محول شد که البته تصویب نهایی آن نیازمند دو سوم آرای اعضای کمیسیون است.

    بعد از تصویب طرح در کمیسیون اقتصادی، برای تعیین دوره آزمایشی اجرای آن به صحن علنی ارسال خواهد شد.

    فعالیت مجلس نهم شورای اسلامی هفتم خرداد ماه به پایان می‌رسد و کمیسیون باید تا قبل از آن، طرح را به سرانجام برساند.

    تشکیل شورای فقهی بانک مرکزی با چارچوب وظایف مشخص، تعریف سپرده‌‌ قرض‌الحسنه، جاری، سپرده عام، سپرده خاص و انتشار اوراق بهادار اسلامی، تغییر رابطه سپرده‌گذار قرض‌الحسنه از قرض به وکالت، اصلاح جریمه دیر کرد، تعیین نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری عام براساس 50 تا 70 درصد «سود تحقق یافته» دوره مالی قبل از جمله ویژگی‌های این طرح است.

    لازم به ذکر است، طرح بانکداری جمهوری اسلامی با استفاده از لایحه در حال تدوین دولت و مطالعات مجلس تهیه شده که البته نظر اغلب کارشناسان اقتصادی و فقها در ویرایش نهایی مورد توجه قرار گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی