عصر بازار

رئیس سازمان ملی بهره وری عنوان کرد:

حقوق افراد باید بر مبنای بهره‌وری باشد

عصر اعتبار- رئیس سازمان ملی بهره‌وری، بهره‌وری نیروی کار در ایران را بیش از بهره‌وری سرمایه ذکر کرد و گفت: حقوق هر فردی اعم از مدیران باید بر مبنای کارآیی و بهره‌وری باشد.

حقوق افراد باید بر مبنای بهره‌وری باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رویا طباطبایی یزدی در نشستی خبری با بیان اینکه رشد نیروی کار بهره وری در سال 93 معادل 3.2 درصد و رشد بهره وری سرمایه 1.4 درصد بود، افزود: در بنگاه‌های کوچک از نظر آموزش، تجربه و تخصص هیچگونه کمبودی نداریم و مشکلی که در بنگاه‌های متوسط وجود دارد تحریم ها بوده و مشکل مدیریتی نبوده است.

    رئیس سازمان ملی بهره وری ادامه داد: برداشتن تحریم ها کار ساده ای نیست و باید نگاه دنیا به ایران تغییر کند که امیدواریم برجام در سال 95 نتایجی را که انتظار داشتیم، محقق کند.

    وی گفت: از زمان برنامه چهارم بهره وری یکی از دغدغه های کشور بوده است و از زمانیکه درامدهای نفتی به واسطه تحریم ها و کاهش قیمت کاسته شده به بهره وری در سایر بخش ها توجه شده است. امیدوارم با درک درست مقامات کشور بهره وری جایگاه خود را پیدا کند.

    طباطبایی یزدی افزود: با قراردادی که با شرکت‌های خودروسازی جهان بستیم شرط ما این بود که محصولات درصد کیفت بالایی داشته باشند تا قابلیت صدور داشته یابد و فناوری را به داخل ایران بیاوریم.

    وی با تاکید بر اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 12 برنامه ملی در نظر گرفته است که طرح ارتقای بهره وری سرمایه، آب و انرژی یکی از این موارد است، افزود: یکی از پروژه هایی که در کمسیون ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام دادیم این است که سیستم کشت باید اصلاح شود و محیط های گلخانه ای و نهال‌ها را در محیط ها پرورش دهیم.

    وی افزود: بهره وری در بخش کشاورزی در سال 90 منفی 1.5، در سال 91 مثبت 11.5 درصد و درسال 92 حدود 8.7 درصد و سال 93 هم 5.1 درصد مثبت بود.

    طباطبایی یزدی درباره حقوق نجومی برخی از مدیران هم گفت: نباید این را به تمام مدیران ارجاع داد و حقوق هر فردی باید بر مبنایی کارایی و بهره وری باشد.

    رئیس سازمان ملی بهره وری تصریح کرد: فردا زنگ بهره وری در یکی از دبیرستان‌ها به صدا در خواهد آمد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی