عصر بازار

ایجاد نهادهای مالی،راهکار توسعه صنعت بیمه

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بیمه دانا یکی از راه های توسعه صنعت بیمه را ایجاد موسسات و نهادهای مالی وابسته به این صنعت دانست.

ایجاد نهادهای مالی،راهکار توسعه صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر سعید شیرزادی که در همایش سراسری مدیران ستادی و اجرایی این شرکت در شهر رامسر سخن می گفت، با تشریح بحث کلان بیمه در حوزه اقتصاد گفت: صنعت بیمه باید دنبال خلق نهادهای مالی باشد تا به توسعه برسد و در این راه نیاز به طراحی ابزار و محصول دارد که که این امر نیز با ارائه آموزش های لازم امکان پذیر خواهد بود .

    وی با اشاره به مطلب منتشر شده در نشریه معتبر"سیگما" ، درباره ضریب نفوذ پایین بیمه در ایران که مبنای آن بر اساس تولید ناخالص داخلی کشورهاست، افزود : صنعت بیمه متاسفانه در سال های قبل رشد مناسبی نداشته و کشورمان رتبه 75 را در بین سایر کشورهای دنیا به دست آورده ، در حالی که ضریب نفوذ بیمه در انگلیس 16.5 درصد،افریقای جنوبی 16 درصد و سوییس 11 درصد گزارش شده است .

    عضو هیات مدیره بیمه دانا همچنین ضریب نفوذ بیمه های زندگی در انگلیس را حدود 80 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در کشورهایی که ضریب نفوذ بیمه بالاست، عوامل متعددی مانند رشد اقتصادی، افزایش امید به زندگی، درآمد سرانه افراد و میزان سرمایه گذاری خارجی حائز اهمیت است .

    دکتر شیرزادی، ارتباط بین بانک و بیمه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در کشورهایی که دارای ضریب نفوذ بالایی در بیمه هستند، مانند انگلیس یا ژاپن، شرکت های بیمه، بانک ساز هستند و به دلیل دارا بودن منابع مالی فراوان، به ویژه پرتفوی کسب شده در رشته بیمه زندگی می توانند اقدام به تاسیس بانک کنند .

    وی افزود: در عین حال در کشورهایی که ضریب نفوذ بیمه در آنها پایین است، این ارتباط بالعکس تعریف می شود و بانک ها و مراکز معتبر مالی برای زنجیره ارزشی خود اقدام به تاسیس بیمه می کنند .

    دکتر شیرزادی با اشاره به اینکه صنعت بیمه برای رشد و توسعه نیاز به خودباوری و تاسیس موسسات و نهادهای مالی دارد، افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا صنعت بیمه حضور فعالی در بازار سرمایه دارد، در حالی که این اتفاق در کشور ما کمتر رخ می دهد .

    عضو هیات مدیره بیمه دانا خواستار توجه و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بیمه های اعتباری و زندگی شد و ابراز امیدواری کرد: بیمه دانا به عنوان یک شرکت بیمه دانش محور همچنان پیشتاز فعالیت در این عرصه باشد .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی