عصر بازار

پوشش بیمه‌ای تنها گام قانونی در اجرای طرح تحول سلامت

عصر اعتبار- معاون مطالعات و توسعه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تنها گام منطبق با قانون در اجرای طرح تحول سلامت، پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه در کشور بود.

پوشش بیمه‌ای تنها گام قانونی در اجرای طرح تحول سلامت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»به نقل از مهر، بهمن برزگر در همایش نقد و بررسی واقعی طرح تحول نظام سلامت، تاکید کرد: در سال 93 از محل هدفمندی یارانه ها 550 میلیارد تومان و از محل منابع سازمان بیمه سلامت 700 میلیارد تومان برای پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه در کشور، تخصیص یافت.

    وی با بیان این مطلب که تنها گام منطبق با قانون در اجرای طرح تحول سلامت پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه بوده است، گفت: در مجموع 1250 میلیارد تومان برای پوشش بیمه ای تخصیص داده شد که در عمل پرداخت این مقدار پول محقق نشد.

    برزگر با اعلام اینکه برای 9 میلیون بیمه شده با متوسط 2.3 نفر خانواده 1990 میلیارد تومان حق بیمه پیش بینی شده بود، افزود: این در حالی بود که دولت 1250 میلیارد تومان در قانون برای اجرای این مهم پیش بینی کرده بود.

    معاون مطالعات و توسعه خدمات سازمان بیمه سلامت ایران با انتقاد از اینکه در فرایند بیمه افراد فاقد پوشش بیمه ای نتوانستیم غنی و فقیر را تفکیک کنیم، گفت: بیش از 7.91  درصد جمعیت 9.5 میلیون نفری بیمه شده فاقد درآمد کافی بودند.

    وی با اعلام اینکه عمده کاهش پرداختی مردم ناشی از بیمه کردن افراد فقیر بوده است، افزود: عدم تامین منابع مالی پایدار باعث شده بیمه ها با سونامی هزینه مواجه شوند.

    برزگر با عنوان این مطلب که طرح تحول سلامت یک سویه نگری در ارائه خدمات انجام داد، گفت: متاسفانه قانونگذار، وظایف تولیت سلامت را تفکیک نکرده است.

    وی با اعلام اینکه مشکل حوزه سلامت تجمیع بیمه ها نیست، افزود: وزارت رفاه باید مدافع حق مردم در نظام سلامت باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی