عصر بازار

گردش چرخ اقتصاد با دستیابی به تکنولوژی های نوین

عصر اعتبار- کارشناسان معتقدند که توسعه تکنولوژی در فرآیند تولید موجب دستیابی به جایگاه رقابتی در بازار های داخلی و خارجی می شود که این امر رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

گردش چرخ اقتصاد با دستیابی به تکنولوژی های نوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا صالحی عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: عقب ماندگی از تکنولوژی روز دنیا می تواند مانع رشد اقتصادی کشور شود به طوری که  در 10 سال گذشته به علت تحریم ها در حوزه اقتصادی بسیار متضرر شدیم.

    وی افزود: با توجه به دانش بنیان بودن بسیاری از بنگاه های اقتصادی و زمینه علمی مناسبی که در کشور وجود دارد و با حمایت های دولت از تولیدات داخلی می توان با تکنولوژی روز دنیا همگام شد.

    صالحی اظهار داشت: نباید در حوزه دستیابی به فناوری از ابتدا شروع کنیم بلکه باید با دانش فنی صنایع مختلف آشنا شویم و یا با ادغام چند مدل ،تکنولوژی جدیدی را ایجاد کنیم.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی کشورهای فعال در حوزه های مختلف با این روش تکنولوژی را وارد کشور خود کرده و آن را پس از ایجاد تغییراتی به نام خود در جهان ثبت کرده اند.

    صالحی عنوان کرد:در دوران پسابرجام و حذف تحریم ها ،در های ورود تکنولوژی به سمت ایران باز شده و هیچ منعی برای دریافت فناوری های پیشرفته توسط ایران وجود ندارد و تنها با ایجاد امنیت اقتصادی می توان این قبیل دستاورد ها را با تحقیق و توسعه و بومی سازی به نام کشور خود ثبت کنیم.

    وی بیان کرد: ما می توانیم با استفاده از این فناوری ها، تولید محصولات داخلی خود را افزایش داده و کیفیت آن را نیز ارتقا دهیم که در صورت تحقق این امر رکود بازار صادرات محصولات ایرانی نیز از بین خواهد رقت.


    ***ضرورت تسهیل واردات ماشین آلات نوین

    ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در فرآیند تولید باید از تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنیم چرا که در این صورت تولید مقرون به صرفه خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه توسعه ماشین آلات تهدیدی برای اشتغال به شمار می رود؛ گفت: توسعه فناوری های نوین و بهره گیری از ماشن آلات پیشرفته در فرآیند تولید موجب شده که در بازار های داخلی و خارجی به جایگاه رقابتی دست یابیم ، با وجود اینکه این امر تهدیدی برای اشتغال به شمار می رود اما نمی توان از علوم روز دنیا استفاده نکرد.

    عاشوری ادامه داد: طی سال های تحریم، ماشین آلات پیشرفته مورد نیاز به کشور وارد نشد که همین  امر توانست آسیب جدی به تولید و اشتغال وارد کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: با پیش روی در روند مذاکرات از دولت انتظار می رود که برای بخش خصوصی و تجار گره گشایی کند چرا که در این صورت می توانیم به راحتی ماشین آلات مورد نیاز را به کشور وارد کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی