عصر بازار

رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران نمایشگاه کتاب:

نقد کردن بن‌کارت‌ها به‌شدت پیگیری می‌شود

عصر اعتبار- رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تأکید کرد: این هیأت تخلفات ناشران در زمینه نقد کردن بن‌کارت‌های الکترونیکی را به شدت پیگیری می‌کند.

نقد کردن بن‌کارت‌ها به‌شدت پیگیری می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، همایون امیرزاده اظهار کرد: برخی از افراد بی‌مسئولیت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام به نقد کردن بن‌کارت‌های الکترونیکی کردند که این موضوع با حساسیت توسط کمیته رسیدگی به تخلفات مورد رسیدگی قرار گرفته و علاوه بر برخورد با خاطیان برای طی مراحل حقوقی و قضایی، آن دسته از غرفه‌دارانی که اقدام به نقد کردن بن‌کارت‌های الکترونیکی کرده‌اند به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند.

    او درباره سیستم‌های نظارتی این هیأت در مشخص کردن تخلفات توضیح داد: سامانه رصد دستگاه‌های کارت‌خوان نمایشگاه با استفاده از نرم‌افزارهای موجود و همچنین با استفاده از کارشناسان خبره مالی در قالب کارگروه نظارت اجرایی و مالی تمامی فعالیت‌های دستگاه‌های کارت‌خوان ناشران و غرفه‌داران را از روز اول تا روز نهم نمایشگاه رصد کرده و با دریافت هشدارهای مربوط به حساب ناشران به این هشدارهای غیرمعمول واکنش نشان داده و با ورود موردی موفق به کشف و برخورد با تعدادی از متخلفان شده است.

    امیرزاده اظهار کرد: ضمن هشدار جدی به اطلاع می‌رسانم که مسیر کنترل فرایند مالی نمایشگاه در روزهای باقی‌مانده همچنان ادامه خواهد داشت و از یارانه‌های ویژه نشر صیانت خواهد شد.

    رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران درباره میزان و رقم تخلف‌شده آماری نداد و گفت: رقم تخلف‌شده اعداد مختلفی است ولی تناسبی با میزان کتاب‌های ارائه‌شده ناشر و میزان فروش وجود نداشته که این موضوع یکی از موارد پی بردن مسئولان مربوطه به تخلفات ناشر بوده است.

    او افزود: مورد بعدی در بن‌های دانش‌آموزی بود. مثلا در بخش‌هایی نظیر کودک و نوجوان که باید یکسری از بن‌ها بیشترین تراکنش را نشان بدهد در بخش‌های دیگری که با این بن‌ها ارتباط موضوعی نداشته مورد استفاده قرار گرفته است. موضوع بعد مدت زمان ثبت‌شده در انجام تراکنش‌ها است که یکی دیگر از راه‌های پی بردن به تخلفات بوده است. رند شدن رکوردها از دیگر نشانه‌های ما برای پی بردن تخلفات مربوط به نقد کردن بن‌کارت‌های الکترونیکی توسط برخی از ناشران بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو