عصر بازار

قیمت طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۳ دلار و یک سنت در هر اونس رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در جلسه قبل، امروز افزایش یافت، اما با توجه به کاهش جذابیت فلز زرد به دلیل افزایش ارزش دلار، در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از ماه مارس قرار دارد.

    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی برای چهارمین هفته در طی 5 هفته گذشته افزایش یافت و موجب شد کالاهای قیمت گذاری شده به ارز آمریکا نظیر طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شوند.

    قیمت طلا امروز پس از آن افزایش یافت که اریک روزنگرن، رئیس فدرال رزرو شعبه بوستون گفت، اگر آمارها تایید کند که بازار کار آمریکا تقویت شده و چشم انداز تورم در سه ماهه دوم سال بهتر شده است، فدرال رزرو باید نرخ بهره را افزایش دهد.

    ویلیام وونگ، تحلیلگر گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ گفت: «هم اکنون دلار عامل اصلی تعیین قیمت طلاست.»

    وونگ معتقد است نظرات فعالان بازار درباره اینکه فدرال رزرو چه زمانی نرخ بهره را در سال جاری افزایش خواهد داد، متفاوت است. قیمت طلا احتمالا قبل از نشست بعدی فدرال رزرو در ماه ژوئن بین 1250 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، پس از کاهش 1.1 درصدی در روز چهارشنبه، امروز با 0.8 درصد افزایش به 1273 دلار و یک سنت رسید. قیمت طلا تا اینجای هفته جاری 1.2 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 25 مارس تاکنون است.

    کاهش ارزش سهام های آسیایی پس از عملکرد منفی بازار وال استریت در تقویت قیمت طلا موثر بوده است.

    قیمت طلا پس از انتشار سلسله ای از آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا و کشورهای دیگر جهان و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در کوتاه مدت، از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی