عصر بازار

حذف ۲۴ میلیون یارانه‌بگیر شوک جدی به مردم

عصر اعتبار- حذف ۲۴ میلیون یارانه بگیر که محل اختلاف دولت و مجلس شده است موافقان و مخالفانی در فضای اقتصادی کشور پیدا کرده و به اعتقاد عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران باید در حذف یارانه بگیران سبد هزینه اقشار کم‌ درآمد توجه داشته و تعداد حذف شدگان را متعادل‌تر در نظر گرفت.

حذف ۲۴ میلیون یارانه‌بگیر شوک جدی به مردم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سهیلا جلودارزاده گفت: اگر نگاه منطقی و واقع بینانه‌ای به وضعیت مردم داشته باشیم که مخاطب اصلی و دریافت کننده یارانه‌ها هستند متوجه می‌شویم که بعضی از اقشار نیازی به دریافت یارانه ندارند و این رقم یارانه جایگاهی در اقتصادشان ندارد.

    وی ادامه داد: اگر این افراد حذف شوند مشکلی برایشان پیش نمی‌آید و در عوض می‌تواند در جاهای دیگر آن را جبران کرد، یعنی اگر بخش یارانه‌ها برای آن‌ها حذف شود می‌توان آن مبلغ را در تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه کشور هزینه کرد تا همه افراد بهره‌مند شوند. اما با توجه به شرایط اقتصادی و بیکاری بخش‌هایی از جامعه اگر یارانه‌شان قطع شود حتی به لحاظ ادامه حیات با مشکل روبرو می‌شوند.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: ما می‌شنویم فردی به دلیل اینکه هزینه مراجعه به پزشک را نداشته به دلیل یک بیماری بسیار ساده از دنیا رفته است، این‌ واقعیت‌هایی است که در جامعه وجود دارد. قطع یارانه برای این افراد می‌تواند ادامه حیاتشان را با مشکل مواجه کند، در نتیجه برای این اقشار پرداخت یارانه حتما باید تا زمانی که شرایط اقتصادی به حد استاندارد، ثابت و پایدار برسد ادامه پیدا کند.

    جلودارزاده با بیان اینکه باید در واقعی سازی قیمت‌ها، واقعیت‌ها را لحاظ کرد گفت: از یک طرف می‌گویند قیمت سوخت و انرژی‌مان باید به قیمت واقعی دنیا برسد و یا مثلا می‌گویند قیمت انرژی در ترکیه خیلی بالاتر از ایران است و ما هم باید به قیمت آن‌ها برسیم، اما این موضوع را نمی‌گویند که رقم دستمزد کارگر در ترکیه چهار برابر دستمزد کارگر در ایران است.

    او افزود: اگر قرار است واقعی کردن قیمت‌ها انجام شود، باید این کار همه جانبه دیده شود. برای اتخاذ چنین تصمیمی باید سیاست‌های میانه اتخاذ کنیم و در برنامه‌ریزی‌ها تعادل داشته باشیم تا برای مردم مشکل ایجاد نشود چرا که توسعه باید همیشه عدالت محور باشد.

    جلودارزاده درباره اینکه حذف شدن 24 میلیون یارانه بگیر چقدر عملی است؟ اظهار کرد: نباید در حذف تعداد یارانه بگیران تندروی شود،‌حذف 24 میلیون شاید تندروی باشد به دلیل اینکه در حال حاضر فاصله طبقاتی خیلی زیاد شده است و طبقات فقیر در جامعه افزایش پیدا کردند. ما باید به این موضوع توجه کنیم که چه زمانی حد قابل حمل برای جامعه ایجاد می‌شود و بعد این اقدامات تند را انجام دهیم.

    این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است که رقم 24 میلیون برای حذف یارانه بگیران باید متعادل‌تر شود و از طرفی هم باید سبد هزینه اقشار ضعیف را در نظر بگیریم و اجازه وارد شدن شوک‌های جدی را ندهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو