عصر بازار

سفیر هند در ایران خبرداد:

نشست خزانه‌داری آمریکا برای گشایش روابط بانکی ایران

عصر اعتبار- سفیر هند در ایران از پرداخت بدهی ۶.۵ میلیارد دلاری هند به ایران از طریق هالک بانک ترکیه خبرداد و گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا به زودی نشستی در مورد گشایش بانکی با ایران برگزار می‌کند.

نشست خزانه‌داری آمریکا برای گشایش روابط بانکی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سهراب کومار در دیدار با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به موضوع همکاری‌های بانکی اروپا و غرب با ایران اشاره کرد و با اعلام اینکه اعتمادها در این زمینه در حال شکل‌گیری است، گفت: قرار است به زودی نشست مهمی از سوی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در خصوص بازگشایی روابط بانکی با ایران برگزار شود که می‌تواند نقطه عطفی در حل مشکل نقل و انتقال پول به ایران باشد.

    سفیر هند در ایران افزود: تصمیم‌ها برای رفع مشکلات بانکی با ایران گرفته شده، لذا فعالان اقتصادی از هم اکنون همکاری های خود با طرف مقابل را آغاز کنند، چرا که مشکلات بانکی به تدریج برطرف خواهد شد. همچنین بدهی 6.5 میلیارد دلاری هند به ایران طی آینده‌ای نزدیک پرداخت خواهد شد که روش پرداخت این میزان بدهی، در مذاکره با ایران نهایی شده و قرار است با ارز یورو و از طریق هالک‌بانک ترکیه پرداخت شود.

    وی از سفر آتی نخست‌وزیر هند به تهران خبر داد و تصریح کرد: به زودی، توافق تجارت ترجیحی میان دو کشور امضا شده و به مرحله اجرایی می‌رسد، ضمن اینکه شرکت‌های هندی برای تجهیز فاز نخست این همکاری ها در چابهار شناسایی شده اند و قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک نهایی شده و آماده شروع به کار است.

    وی همچنین از توافق برای امضای قرارداد ترانزیت میان سه کشور ایران، افغانستان و هند خبر داد و گفت: همکاری مشترک ایران و هند برای ایجاد کریدور جنوب به شمال که از بندرعباس آغاز می شود، به زودی نهایی خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو