عصر بازار

"به منظور توسعه همکاری ها صورت گرفت"

عقد تفاهم نامه همکاری میان بانک توسعه صادرات و پست بانک

عصر اعتبار- تفاهم نامه ای با محوریت توسعه خدمات و بهبود برخی امور در نظام بانکی با حضور مدیران عامل بانک توسعه صادرات و پست بانک امضا شد.

عقد تفاهم نامه همکاری میان بانک توسعه صادرات و پست بانک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اگزیم نیوز، این تفاهم نامه با محورهای مشارکت در اجرای پروژه ها و طرح های مشترک به صورت سندیکایی با توجه به دستورالعمل های بانک مرکزی، همکاری در زمینه استفاده از منابع ریالی و ارزی طرفین و همچنین تسهیلات بانکی، بهره مندی از ظرفیت های طرفین در زمینه نقل و انتقالات ارزی، بهره برداری مشترک از ظرفیت های موجود در سطح شعب یکدیگر، زیر ساخت های فنی و زیربنائی دو بانک، تلاش در جهت جلب همکاری شرکت های تابعه منعقد شده است.

    بنابراین گزارش، دکتر علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این باره گفت: با توجه به ظرفیت های مطلوب هر دو بانک این قرار داد به منظور ارائه تسهیلات بهتر منعقد شده است.

    وی افزود: از آنجایی که پست بانک نزدیک به 400 شعبه در سراسر کشور دارد اما بانک توسعه صادرات به دلیل ماهیت تخصصی بودن 40 شعبه دارد که بانک توسعه صادرات می تواند خدماتی را از طریق شعبات پست بانک در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار دهد.

    دکترصالح آبادی ادامه داد: در راستای تعامل متقابل برخی فرایندهای ارزی نیز از سوی بانک توسعه صادرات به پست بانک ارائه می شود.
    خسرو فرحی، مدیر عامل پست بانک نیز در این خصوص گفت: با در نظر داشتن رکود اقتصادی در کشور پست بانک و بانک توسعه صادرات اثربخشی های خوبی در زمینه نظام بانکی داشته اند که در مجموع کمک شایانی به رشد اقتصادی بوده است.
    وی با اشاره به نقش این دو بانک در خروج از رکود گفت: طی جلسات متعددی که با بانک مرکزی داشته ایم شاهد آن هستیم که توجهات و انتظارات زیادی از بانکی که منشا توسعه صادرات است وجود دارد، در این میان بانک توسعه صادرات با توجه به ظرفیت هایی که داراست خدمات و تسهیلات مناسبی را ارائه کرده است.

    فرحی افزود: راهبرد اصلی پست بانک توجه به حوزه ICT است که متاسفانه در نظام بانکی به این موضوع بها داده نمی شود، با ارائه خدماتی در این زمینه قطعا بانک ها از این بخش استقبال می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی