عصر بازار

اختلاف نظر های طلایی در جهان

عصر اعتبار- نظرسنجی کیتکو نشان می دهد کارشناسان ارشد اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

اختلاف نظر های طلایی در جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  تازه ترین نظرسنجی حاکی است که اکثر سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد، ولی کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا در هفته آتی رای داده اند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو و توییتر بیش از 663 نفر از سرمایه گذاران بین المللی شرکت کرده اند که از این تعداد 458 نفر معادل 69 درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.

    124 نفر معادل 19 درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند . 81 نفر معادل 12 درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت .

    از 26 کارشناس ارشد اقتصادی نیز که در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده اند، 13 نفر معادل 50 درصد به کاهش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. 9 نفر معادل 35 درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و 4 نفر معادل 15 درصد نیز پیش بینی کردند با کاهش 1.6 درصدی روبرو شده است. طلا نتوانسته است روند صعودی قیمت را که پس از انتشار آمارهای ناامید کننده بازار اشتغال آمریکا آغاز کرده بود، ادامه دهد و بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

    افزایش ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت جهانی طلا داشته است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند صعودی ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی ادامه خواهد یافت و این عامل تاثیر مهمی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا دارد.

    آدام باتون از پایگاه اینترنتی فارکس لایو تاکید کرد: ارزش دلار طی هفته آینده نیز افزایش خواهد یافت، به نظر من قیمت طلا طی روزهای آینده تا سطح 1250 دلاری کاهش خواهد یافت . سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1300 دلار خواهد بود . تا زمانی که طلا نتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند نمی توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت چندان امیدوار بود.

    به نظر می رسد با‌ آغاز دوران کاهش تقاضای فصلی برای طلا، فشار بیشتری بر قیمت این فلز زرد وارد خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی