عصر بازار

در همسنجی با سال ۱۳۹۳؛

پارسال بانک ها ۲۲ درصد بیشتر تسهیلات دادند

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی جمهوی اسلامی گفت: بانکها در سال ۱۳٩٤ معادل ٤١٧ هزار میلیارد تومان (چهار بیلیارد و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال) تسهیلات پرداخت کردند که نسبت به سال ۱۳٩٣ معادل ٢٢ درصد (٧٦۰ هزار میلیارد ریال) رشد داشت.

پارسال بانک ها ۲۲ درصد بیشتر تسهیلات دادند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «میرمحمد صادقی» امروز (دوشنبه) در همایش تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقصاد مقاومتی گفت: از کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها، ١٢٢ هزار میلیارد تومان (یک بیلیارد و 220 هزار میلیارد ریال) معادل ٢٦درصد به بخش صنعت تخصیص یافت.

    وی افزود: از تسهیلات بخش صنعت، ١۰٦ هزار میلیارد تومان (یک بیلیارد و 60 هزار میلیارد ریال) سرمایه در گردش پرداخت شده به واحدهای اقتصادی بود.

    صادقی گفت: متاسفانه ٨٥ درصد تامین منابع در ایران از طریق بانک ها صورت می گیرد و جای بازار سرمایه خالی است.

    وی افزود: مطالبات بانک ها از دولت ١۰۰ هزار میلیارد تومان (یک بیلیارد ریال) و مطالبات غیرجاری بانک ها ٩۰ هزارمیلیارد تومان (900 هزار میلیارد ریال) است.

    وی از افزایش نیافتن سرمایه بانک های دولتی و خصوصی انتقاد کرد و گفت: دولت در این سال ها به دلیل مشکل مالی نتوانسته است این اقدام را انجام دهد.

    وی یادآوری کرد دولت در سال 13٩٣ اولویت را به سرمایه در گردش داد و این مهم به بانک ها دیکته شد. صادقی بر لزوم توجه به بنگاه های کوچک و متوسط که در سال های گذشته فاقد فروش بودند و تسهیلات می تواند در آنها تحرک ایجاد کند، تاکید کرد.

    وی اضافه کرد: تسهیلات باید به بنگاه هایی تعلق بگیرد که تسهیلات پیشین را به طور واقعی صرف تولید و نه موضوع های دیگر کرده باشند. وی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: بحث نرخ سود بانکی در دست بررسی است.

    بر اساس این گزارش،  بیست و پنجم اردیبهشت ماه نیز مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اعلام کرد: از 87 هزار و 659 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کشور، 37 هزار و120 واحد در شهرک های صنعتی مستقرند و بنابراین نزدیک 90 درصد صنایع کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

    «علی یزدانی» همان روز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و صنعتگران لارستان افزود: از کل واحد صنعتی کشور، 79 هزار واحد در زمره صنایع کوچک و چهار هزار و 300 واحد در قالب صنایع متوسط محسوب می شوند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد در 787 شهرک صنعتی کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می شود.

    بیست و دوم اردیبهشت ماه نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنا کرد.
     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو