عصر بازار

کلاهبرداری زن رمال در شبکه‌های اجتماعی

عصر اعتبار- زن رمال که از طریق شبکه‌های اجتماعی زنان و مردان را به بهانه فالگیری فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.او در بازجویی اعتراف کرده که تاکنون ۵۷۵ نفر را از سراسر کشور به دام انداخته است.

کلاهبرداری زن رمال در شبکه‌های اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از جام جم، چند روز پیش ماموران پلیس فتای استان مرکزی هنگام رصد فضای مجازی متوجه تبلیغات گسترده یک زن رمال در شبکه‌های اجتماعی شدند. ماموران با توجه به این موضوع به تحقیقات ادامه دادند که معلوم شد روزانه افراد بسیاری با او در ارتباط هستند. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری این زن رمال ادامه داشت تا این‌که روز یکشنبه او در یکی از محله‌های شهر اراک شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از خانه‌اش رایانه‌ای کشف شد که در بازبینی آن نام، فهرست و مبالغی که افرد بسیاری به حساب او واریز کرده بودند ثبت شده بود. همچنین این بررسی‌ها نشان می‌‌دادکه این زن از طریق همان رایانه تبلیغات اینترنتی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام داده است.

    متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی اولیه مدعی شد به قصد تفریح در شبکه‌های اجتماعی با افراد دوست می‌شده و برای آنها فال می‌گرفته و کلاهبرداری در کار نبوده است. اما در ادامه تحقیقات زمانی که متوجه شد ماموران به کلاهبرداری‌های سریالی‌اش پی برده‌اند، لب به اعتراف گشود.

    زن رمال در اظهاراتش به افسر پرونده گفت: چند سالی است که در زمینه رمالی و گفتن و نوشتن نسخه‌های خوشبختی از طریق فال تاروت و دیگر فال‌ها فعالیت دارم. ابتدا این کار را برای دوستان و اقوام به طور تفریحی انجام می‌دادم. بعد از آن‌که متوجه شدم این رمالی و فالگیری متقاضیان زیادی دارد، تصمیم گرفتم به کارم ادامه دهم. از پاییز سال گذشته تبلیغاتم را در زمینه رمالی، گرفتن فال قهوه و تاروت و.... به صورت پیامکی شروع کردم، اما بعد از آن‌که وارد شبکه‌های اجتماعی شدم نحوه فعالیتم را تغییر دادم.

    وی اضافه کرد: این‌بار با عضو شدن در گروه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی با افراد طرح دوستی می‌ریختم و پس از جلب اعتمادشان می‌گفتم که می‌توانم برای آنها فال بگیرم و آینده‌شان را پیشگویی کنم. با این ترفند زنان و مردان را به دام می‌انداختم.

    زن رمال تصریح کرد: روش کار به این‌گونه بود که ابتدا باید پول را به حسابم واریز می‌کردند و بعد من برایشان فال می‌گرفتم و آن را در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌کردم. برای هر فال از 40 تا 300 هزار تومان دریافت می‌کردم.

    به گفته متهم، 575 نفر از سراسر کشور از طریق شبکه‌های اجتماعی با او در ارتباط بودند، که در قبال رمالی و گرفتن فال از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

    سرهنگ کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: برای این زن رمال که با ترفندهای دروغین مردم را در فضای مجازی فریب داده و به کلاهبرداری از آنها دست می‌زد، قرار قانونی صادر شد. با توجه به این‌که احتمال می‌رود افراد گرفتار در دام این متهم از 575 نفر بیشتر باشند، تحقیقات پلیس فتا در این زمینه ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی