عصر بازار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

توافق تهران و ۱+۵ یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت : با اجرایی شدن برجام و رفت وآمد هیأت های سیاسی ، اقتصادی و تجاری به ایران فضای مثبتی ایجاد شده است که زمان به ثمر نشستن و خروجی مثبت این رفت و آمدها فرارسیده است.

توافق تهران و ۱+۵ یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، افخمی در دیدار با ولفگانگ تیفن – ز (Wolfgang Tiefensee) وزیر ایالتی اقتصاد و علوم جامعه دیجیتال ایالت تورنیگن آلمان ،با بیان این مطلب افزود: ما در صدد هستیم تا با استفاده از همکاری و همراهی در پروژه های مشترک اقتصادی و صنعتی در کنار توسعه مهارت ها ، جذب تخصص و فناوری های روز صنعتی ، اقتصادی درخشان و پایداررا خلق کنیم که قطعا این اقتصاد پایدار تامین کننده منافع طرفین در دراز مدت است .
    وی در این دیدار که آندرس کری (Andreas Krey) رئیس هیات مدیره شرکت توسعه این ایالت نیز در آن حضور داشت ، ضمن قدردانی از برخی کشورها که پس از اجرایی شدن برجام حضور رسمی خود را در اقتصاد و صنعت ایران اعلام کرده اند تصریح کرد : آلمان با توجه به صنعت و اقتصاد رو به رشدش نباید از کنار بازار صنعتی ایران به راحتی بگذرد زیرا پتانسیل ایران در تمام زمینه ها از جمله معدن ، پتروشیمی و سایر بخشها ی مهم صنعتی بسیار بالاست و آلمانی ها به خوبی بر این نکته واقفند .
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد : اجرای یک سرمایه گذاری مشترک موفق و سیستمی که در آن بتوان به انتقال تکنولوژی از کشورهای بزرگ صنعتی اقدام نمود ، شاخص هایی هستند که برای طرفین قابل قبول است .
    وی تصریح کرد : فضای سرشار از آرامش اقتصادی و عمومی ایجاد شده بین ایران و جامعه جهانی پیش زمینه حرکت های سازنده برای گسترش روابط و معاملات مالی-اقتصادی است که می توان با تکیه برآن در مسیر تامین مالی پروژه های زیربنایی و خدمات فنی و مهندسی با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی و قراردادهای منعقده با اعتبار دهندگان بین المللی گام های اساسی برداشت.
    افخمی تاکید کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای نقش بسیار مهمی در تامین مالی پروژه های فولادی ، پتروشیمی ، نیروگاه، و صنایع زیرساخت دارد و می تواند همگام با شرکای خارجی نقش مهم خود را در بازار بکر و قابل اعتماد ایران پر رنگ تر کند.
    افخمی تاکید کرد: ما به عنوان یک بانک اعتقاد داریم که داشتن برنامه و چشم انداز آینده می تواند به صورت جدی در همکاری ها تاثیر گذار باشد. ما باید همکاری های ایران با جامعه جهانی و بالعکس را یک فرصت خاص اقتصادی بدانیم که می تواند برای دوطرف نتیجه های مثبتی را به دنبال داشته باشد.
    وی بار دیگر بر لزوم درک شرایط فعلی توسط هیات های اقتصادی و بانکی آلمانی تأکیدکرده وخواهان تسریع و تسهیل شرایط برقراری روابط فراگیرتر بین بانکهای آلمانی و طرفهای ایرانی شد
    وی اظهارامیدواری کرد که در آینده ، بانک صنعت ومعدن با بانک های اروپایی به خصوص بانک های آلمانی برای تأمین مالی ، همکاری های گسترده ای را انجام دهد.
    افخمی در ادامه از قصد این بانک برای گسترش شعب بانک ایران و اروپا -که اکنون تنها در هامبورگ قرار دارد- به برخی دیگر از کشورهای اروپایی خبر داد و گفت مطابق قوانین سرمایه گذاری در ایران هرنوع مشارکت با کشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به کشورمان شود.
    وی با اشاره به این که طی دو سال گذشته روابط خوبی بین این بانک و شرکت‌های آلمانی ایجاد شده تصریح کرد: در شرایط پساتحریم فرصت‌های زیادی برای مشارکت مالی شرکت‌های اروپایی در ایران ایجاد شده است و زمینه های آن در حال اجرایی شدن است .
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به این که بانک‌ها و مؤسسات آلمانی می‌توانند مهارت، تجربه، منابع و فناوری را به کشورمان انتقال دهند گفت: ما در آینده اعتبارات خوبی را در تعاملات بین بانکی به کشور جذب خواهیم کرد.
    وی گفت: بانک ایرانی-آلمانی ایران و اروپا (EIH) که در هامبورگ آلمان قرار دارد بازوی مناسبی برای شروع تعاملات بانک صنعت و معدن با بانک های اروپایی است .
    افخمی سرمایه گذاری در بخش‌های پتروشیمی، نفت، گاز، راه‌آهن، صنایع با تکنولوژی بالا و استارت آپ‏ها را فرصت‌های مناسبی برشمردکه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری آلمانی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی با ایران روی آن متمرکز شوند.
    گفتنی است ایالت تورنیگن با مرکزیت ارفورت ، ١٦ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ٢ میلیون و دویست هزار نفر جمعیت و هفت بخش دارد و ماشین سازی و تکنولوژی استفاده از نور از مهمترین فعالیت های صنعتی و اقتصادی آن است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی