عصر بازار

۷ رمز و راز رشد سریع کسب و کار

عصر اعتبار- مالکان کسب و کار جدید، زمانی که کار را شروع می‌کنند اهداف متعددی از جمله رشد سریع و شناخت سرمایه‌گذاری نوپای خود در سر دارند. اما موفقیت اغلب یک شبه حاصل نمی‌شود: هیچ «عصاره جادویی» برای افزودن به این دستورالعمل و دستیابی به نتایج فوری وجود ندارد، هیچ چیز تضمین شده نیست.

۷ رمز و راز رشد سریع کسب و کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، با وجود این، روش‌هایی برای رسیدن به نقاط عطف رشد وجود دارد که می‌تواند کسب و کار را به سوی موفقیت سوق دهد. ما از رهبران کسب و کارهای کوچک خواستیم تا نکات مدنظر خود برای رشد سریع کسب و کار را به اشتراک بگذارند.

    به کارگیری افراد شایسته

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، پیش از اینکه حتی بتوانید درباره مسیر رشد شرکت خود فکر کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کارمندانی شایسته در اختیار دارید که می‌توانند به شما کمک کنند.

    آپریل دیویس، بنیانگذار خدمات دوست‌یابی آنلاین کوپید کرونیز گفت، «با نگاهی به رشد کسب و کارهای کوچک، برخورداری از کارکنان شایسته حائز اهمیت خواهد بود. آنها به افرادی نیاز دارند که از بالازدن آستین‌های خود واههمه‌ای نداشته باشند. هیچ وقت عبارت « کار من نیست» را استفاده نکنند. آنها باید به این رسالت اختصاص داده شوند.»

    کریستین لانگ، مدیرعامل و رئیس ارائه دهنده نرم‌افزار کسب و کار Tradeshift می‌گوید، «با به کارگیری افراد شایسته روشی مطمئن برای اطمینان از رشد سریع است.»

    تمرکز بر منابع درآمدی موجود

    بیل ریلی، کارآفرین تعمبیر خودرو مستقر در ویسکانسین می‌گوید، به جای سعی برای جلب مشتریان جدید، توجه خود را به مشتریان اصلی که در حال حاضر دارید معطوف نمایید. می‌توانید این کار را با اجرای برنامه وفاداری مشتری یا ارجاع انجام دهید یا راهبردهای بازاریابی مبتنی بر رفتارهای خرید پیشین را برای تشویق تکرار کسب و کار امتحان کنید.

    این تمرکز بر بازار موجود هنگامی مهمتر است که سعی در تامین بودجه دارید.

    ریلی می‌گوید، «در گذشته، هدف کسب و کار خود را بر فرانشیز قرار داده بودم که در بانک‌ها خبری از آن نبود. ما یاد گرفتیم که بر بازار بزرگی برای آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم وجود دارد. این روند موجب تحریک تمایل بانکدار می‌شود زیرا او به بازگشت سرمایه بیشتر از آرمان‌های کسب و کار اهمیت می‌دهد.»

    کاهش ریسک‌های خود

    از آغاز کسب و کار، ریسک بخش اجتناب‌ناپذیر آن محسوب می‌شود. محل است که بتوان همه چیز را کنترل کرد، اما روش‌های بسیاری برای محدود نمودن تهدیدهای خارجی و داخلی وارد به شرکت و رشد آن وجود دارد. یکی از مهمترین منابع برای کمک به انجام این مهم، ارائه دهنده بیمه کسب و کار شما است.

    مایک دی هیتری، معاون بخش تولید Travelers می‌گوید، «کسب و کارهای کوچک به مدیریت رشد نیاز دارند تا اختلالاتی را که می‌توانند موجب توقف کسب و کار شوند را برطرف نمایند. وی گفت، برای نمونه «سرقت اطلاعات کارکنان، گزارش‌های مشتری و طراحی‌های محصول می‌تواند کسب و کارهای کوچک را از پا انداخته و هزینه‌های چشمگیری به آن تحمیل نموده و وفاداری و اعتماد به نفس مشتری را کاهش می‌دهد.

    هیچ یک از خط مشی‌های مالک کسب و کار قادر به پوشش نقض داده و سایر خسارات سایبری نیست. کسب و کارهای کوچک باید با جستجوی محصولات بیمه که به آنها در بهبود و پوشش هزینه‌های بازسازی و پرونده‌های حقوقی کمک می‌کند، آمادگی خود را افزایش دهند.»

    همگام با رشد کسب و کارهای کوچک، ممکن است فضا و تجهیزات آنها نیز بیشتر شده و محصولات و خدمات جدیدی ایجاد نمایند یا ردپای توزیع و عملیات خود را افزایش دهند، همانگونه که دی‌هیتری به صورت دوره‌ای به بررسی خط مشی شما در تضمین پوشش مناسب عملکردتان می‌پردازد.

    دی‌هیتری گفت، «فراموش کردن این مرحله در میان رشد سریع آسان است، اما نمی‌خواهید هنگامی که بیشترین نیاز را دارید خود را تحت پوششی ببینید که فراتر از معمول است.

    سازگار باشید

    یکی از ویژگی‌هایی که استارت‌آپ‌های موفق اغلب از آن برخوردارند، قابلیت تغییر جهت سریع در پاسخ به تغییرات بازار است. لانگ اظهار داشت که رویکردی چابک برای توسعه، هم از لحاظ شرکت و هم محصول به رشد سریع کمک خواهد کرد.

    لانگ به بیزینس نیوز دیلی گفت، «خودتان را با تغییرات سریع سازگار کنید، شما قادر به آزمون رویکردهای مختلف کسب و کار و انتخاب بهترین آنها هستید. از شکست هراس نداشته باشید، انتخاب کنید و به رفتن ادامه دهید.»

    تمرکز بر تجربه مشتری

    ادراکات مشتریان از کسب و کار شما به واقع به رونق یا شکست آن می‌انجامد. با ارائه تجارب کیفی و محصولات و تمجیدهای سریع آنان در رسانه های اجتماعی، آوازه محصول خود را به همه جای جهان می‌رسانید. دی‌هیتری گفت، رشد سریع به خشنود ساختن مشتریان فعلی و بالقوه شما بستگی دارد.

    به گفته دی‌هیتری، «در مقایسه با شرکت های بزرگ، کسب و کارهای کوچک زیرک هستند و اغلب قادر به دیدن، پیش‌بینی و پاسخ به نیازهای مشتریان خود هستند. اکثر کسب و کارهای کوچک موفق از مزایای ارائه سریع محصولات و خدمات نوآورانه جدید به بازار و گسترش و بهبود روابط مشتری در طولانی مدت برخوردار می‌شوند.

    دنیس تاجلو، رئیس و مدیرعامل Astro Gallery of Gems نیز موافق است. به گفته او با گوش سپردن به مشتریانتان و ارائه نیازهای آنها، اهمیت بسیاری خواهید یافت.

    وی گفت، «با تنوع در ارائه‌های خود می‌توانید به سلیقه‌های در حال تغییر مشتریانتان جامه عمل بپوشید. به خاطر داشته باشید که اینجا هستید تا به مشتری خدمت کنید و این همان دلیل کسب و کار شما است.»

    بر خودتان سرمایه‌گذاری کنید

    در مراحل اولیه کسب و کارتان، احتمالاً شاهد سود فروش بسیار کم هستید، به گونه‌ای که هیچ زمانی پولی که به دست می‌آورید به طور مستقیم به رشد شما کمک نخواهد کرد.

    لانگ گفت، «توانایی استارت‌آپ سرمایه‌گذاری بر خود به منظور رشد سریع کسب و کار است. در سال‌های اولیه، اطمینان از هدایت هر یک از درآمدها به سمت شرکت امری حیاتی است. این امر برای سرمایه‌گذاری اولیه در رشد سریع کسب و کار ضروری است.»

    همیشه فکر کنید که در صدر هستید

    در حالی که چابکی ویژگی کیفی مهمی برای استارت‌آپ‌ها محسوب می‌شود، اما برای اجرای کسب و کار کافی نیست. برای مرحله بعد برنامه‌ریزی کنید، حتی اگر به معنای پیش‌بینی تمام سناریوهای احتمالی و انتخاب بهترین روش برای پایداری و امنیت تکامل کسب و کار شما باشد.

    دیویس گفت، «ریشه کسب و کارتان را محکم کنید و شاهد رشد آن باشید. اگر بتوانید این کار بنیادی را انجام دهید، شاهد رشد آن خواهید بود، اگرچه سازگاری چندان دشوار نیست اما بخش مهم کار شما را تشکیل می‌دهد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی