عصر بازار

مدیرکل پارلمانی تامین اجتماعی:

پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در بودجه سنواتی دیده شود

عصر اعتبار- مدیرکل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم موضوع پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی با همکاری نمایندگان در بودجه سنواتی دیده شود.

پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در بودجه سنواتی دیده شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان منتخب مردم استان مرکزی در مجلس دهم و مدیران سازمان تامین اجتماعی استان و کشور مهمترین مسایل حوزه قانونگذاری مرتبط با این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    محمدابراهیم جواهری مدیرکل امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه گفت: نحوه ارتباط این سازمان با نمایندگان مجلس از طریق معاونت پارلمانی شکل می گیرد و ارتباط موثر و به هنگام و به موقع از وظایف این معاونت است.

    وی افزود: نشست با نمایندگان منتخب و اطلاع رسانی به بدنه سازمان در خصوص نقش مجلس از دیگر وظایف این معاونت است.

    جواهری با اشاره به 35 هزار مکاتبه از سوی نمایندگان مجلس نهم با سازمان تامین اجتماعی گفت: این حجم مکاتبه از گستردگی و حجم بالای ارائه خدمات سازمان حکایت دارد و 11 درصد از طرح ها و لوایح در مجلس مرتبط با سازمان تامین اجتماعی است.

    وی لایحه رفع موانع تولید، ممنوع الخروج بودن کارفرمایان بدهکار و بحث در مورد پرداخت بدهی‌های دولت به اشخاص را از مهمترین موضوعات در مجلس در حوزه تامین اجتماعی برشمرد و گفت: امیدواریم موضوع پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی با همکاری نمایندگان در بودجه سنواتی دیده شود.

    جواهری بحث رد تجمیع صندوق های بیمه ای را نشانگر تعامل بالای سازمان و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: ممنوعیت بار مالی به صندوق های بیمه ای، اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی و رد طرح دو فوریتی استفساریه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور نیز از دیگر نمونه‌های این تعاملات است.

    به گزارش ایسنا، کیومرث طهماسبی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه با برشمردن ویژگی های این سازمان گفت: سازمان تامین اجتماعی با 13 میلیون بیمه شده اصلی و دو میلیون و 600 هزار مستمری بگیر و 200 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری، جمعیتی بالغ بر 40 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی در کشور را تحت پوشش دارد و یکی از عائله مندترین سازمان های کشور است.

    وی بین النسلی بودن این سازمان را یکی دیگر از ویژگی‌های آن دانست و گفت: این سازمان متعلق به بیمه پردازان نسل گذشته، حال و آینده است.

    طهماسبی اثرپذیر بودن این سازمان را از حوزه قانونگذاری کشور و تاثیر مستقیم قوانین بر حوزه درآمد و هزینه سازمان را از دیگر ویژگی های این سازمان به عنوان بزرگترین صندوق بیمه ای کشور برشمرد.

    وی با اشاره به اینکه تصمیمات نمایندگان مردم در مجلس از دو جنبه درآمد و هزینه بر این سازمان تاثیرگذار است گفت: وضع قوانینی نظیر بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور، بازنشستگی ماده 10 نوسازی صنایع و .... از این دسته قوانین است که بار مالی سنگینی بر این سازمان در دهه گذشته وارد کرده است.

    طهماسبی در ادامه شفاف سازی، پاسخگویی و رضایت مندی را هدف و شعار این سازمان دانست و تصریح کرد: اهداف و راهبردهای سازمان براساس این سه مولفه تدوین شده است.

    وی همچنین با اشاره به انتظارات این صندوق بیمه ای از نمایندگان مردم استان در مجلس افزود: انتظار جامعه بزرگ این سازمان از نمایندگان مردم توجه به تصویب قوانین بویژه در حوزه تحمیل منابع مالی به این سازمان است که امید است این مهم در حوزه قانونگذاری لحاظ شود.

    به گزارش ایسنا، دکتر بابک عدلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به عقد قرارداد با یکهزار مرکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در سطح استان مرکزی در بخش درمان غیر مستقیم گفت: خدمات سازمان در بخش درمان مستقیم نیز هم اکنون در سه بیمارستان ملکی در شهرهای اراک، ساوه و شازند و مراکز درمان سرپایی در تمام حوزه های انتخابی نمایندگان در حال انجام است و بزودی در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی، مرکز درمان خمین و در هفته دولت نیز درمانگاه دلیجان افتتاح خواهد شد.

    عدلی همچنین از جانمایی مکان ساخت درمانگاه زرندیه نیز خبر داد و گفت: مراحل ساخت و عملیات اجرایی این مرکز نیز امسال شروع خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: بیمارستان تامین اجتماعی شازند به عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان از ابتدای بهمن ماه سال گذشته وارد چرخه طرح تحول سلامت شده و فرانشیز 6 درصد برای بیماران شهری و سه درصد برای بیماران روستایی لحاظ می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو