عصر بازار

هر اونس ۱۲۵۴ دلار

عصر اعتبار- در پی تقویت بازارهای سهام آسیا و افزایش انتظارات برای بالارفتن نرخ بهره در ماه ژوئن، در معاملات روز دوشنبه، طلا همچنان نزدیک پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود باقی ماند.

هر اونس ۱۲۵۴ دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، هر اونس طلا با رشدی 0.1 درصدی یکهزار و43 دلار و 10 سنت معامله شد تا به سه جلسه افت متوالی خود خاتمه دهد. این فلز گرانبها در هفته گذشته افتی 1.7 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین افت هفتگی در دو ماه اخیر بوده است.

    پس از اینکه سرمایه‌گذاران انتظارات خود را از افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در آینده نزدیک بالا بردند، سهام آسیایی در روز دوشنبه با رشد مواجه شد.

    در معاملات ارزی روز دوشنبه نیز دلار در برابر سبد ارزهای اصلی دیگر افت کرد ولی همچنان در نزدیکی اوج دو ماهه خود به سر می‌برد.

    آمار فروش مسکن آمریکا در ماه آوریل فراتر از حد انتظار بود و نشان داد که اقتصاد به سرعت بخشیدن خود در سه‌ماهه دوم ادامه می‌دهد. اریک روزنگرن، رئیس فدرال‌رزرو بوستون در گفتگو با فایننشال تایمز اعلام کرد شرایط برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در آستانه مهیا شدن است.

    آمار منتشر شده نشان می‌دهد در هفته منتهی به 17 می، صندوق‌های تامینی و مدیران پول قراردادهای صعودی خود را در کومکس افزایش دادند.

    دارایی‌ها در SPDR ، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 1.4 درصدی به 869.26 تن در روز جمعه رسیده است که بیشترین مقدار از نوامبر 2013 بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی