عصر بازار

معاون سازمان صنعت و معدن کرمانشاه خبر داد:

صادرات ۲ میلیاردی فرش از گمرکات کرمانشاه طی سال گذشته

پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی

عصر اعتبار- معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به صادرات ۲ میلیاردی فرش از این استان طی سال گذشته، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان با رشد ۱۵ درصدی روبه‌رو شود.

صادرات ۲ میلیاردی فرش از گمرکات کرمانشاه طی سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، هاشم پیراینده اظهار کرد: سال گذشته در حوزه بازرگانی اقداماتی از جمله تشکیل میزگردهای تخصصی کالا با هدف شناخت ظرفیت‌های تولیدی با قابلیت صادرات انجام شد.

    وی گفت: اعزام هیئت‌های تجاری، اطلاع‌رسانی به تجار و بازرگانان، ایجاد بازارهای جدید صادرات، بازدید مستمر از مرزها با هدف رفع مشکلات آن، تلاش برای حل مسائل و مشکلات صادرات و واردات و شناسایی تجار و تقدیر از آنان از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته بود.

    معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: سال گذشته هشت میلیون و 517 هزار و‌ 800 تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و 941 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به ثبت رسیده است.

    *کمبود نقدینگی در حوزه فرش

    این مسوؤل خاطرنشان کرد: میزان صادرات انجام شده در مرزهای استان طی سال گذشته در مقایسه با سال 93 از نظر وزنی با 13 درصد رشد و از نظر ارزشی با 22 درصد رشد روبه‌رو بوده است.

    به گفته پیراینده، عملکرد حوزه بازرگانی در صادرات خارجی طی فروردین‌ماه سال‎‌جاری نیز روبه‌رشد بوده است به نحوی که در این حوزه شاهد رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

    معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری 125 دوره آموزش فرش دست‌باف در کرمانشاه طی سال‌جاری با هدف آموزش پنج هزار نفر، گفت: در حوزه فرش با کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

    وی به برخی مشکلات فرش در استان اشاره کرد و بیان داشت: پشمی که در استان تولید می‌شود به خارج از استان منتقل می‌شود و همین پشم پس از مدتی با قیمت چند برابر در اختیار فرش بافان قرار می‌گیرد.

    پیراینده با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 200 تن از سه هزار تن پشم تولیدی استان فرآورده‌ای شد، تاکید کرد: امسال این پشم باید توسط بخش خصوصی خریداری شود و مراحل شستن، ریسندگی و رنگرزی بر روی آن انجام گیرد.

    این مسوؤل با بیان اینکه کمیته فرش استان باید در حوزه فرش نقدینگی ایجاد کنند، گفت: با نقدینگی ایجاد شده 50 هزار فرش‌باف آموزش دیده که کارت قالیبافی نیز دریافت کرده‌اند می‌توانند به‌عنوان فرش‌باف فعال مشغول به‌کار شوند.

    * فعالیت 5 هزار شرکت فاقد پروانه کسب در کرمانشاه

    معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعالیت 6 شرکت بازاریابی شبکه‌ای که در استان خبر داد و گفت: با مراجعه افراد به این مراکز زمینه‌ای برای کمک به تولید ایجاد ‌می‌شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته در گمرکات استان 2 میلیارد دلار صادرات فرش داشته‌ایم، اظهار کرد: میزان صادرات فرش امسال رشد بیشتر و قابل توجهی خواهد داشت.

    پیراینده بر نظارت بر عملکرد اتحادیه‌های صنفی و تطبیق عملکرد این واحدها با قانون نطام صنفی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر پنج هزار شرکت فاقد پروانه کسب در استان داریم که امسال به آن‌ها پروانه اعطا می‌شود.

    وی در پایان با پیش‌بینی افزایش 15 درصدی میزان صادرات فرش از مرزهای استان طی سال‌جاری، گفت: آموزش 50 هزار نفر در حرفه فرش‌بافی از جمله دیگر اقدامات این ارگان طی سال‌جاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی