عصر بازار

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد:

روابط عمومی باید در برنامه های راهبردی ایفای نقش کند

عصر اعتبار- مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با حضور مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد برگزار شد.

روابط عمومی باید در برنامه های راهبردی ایفای نقش کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این مراسم که با حضور همیاران روابط عمومی شعب شرق و غرب استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جهانی ارتباطات با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در رشد و توسعه سازمان ها، اظهار داشت: نگاه بانک مهر اقتصاد به روابط عمومی تبلیغاتی و تشریفاتی نیست بلکه این امور تنها بخش کوچکی از فعالیت های این حوزه را شامل می شود بنا بر این از نقطه نظر استراتژیک، روابط عمومی باید در برنامه های راهبردی ایفای نقش کند.
    ایمانی روابط عمومی را واسط میان مشتری، بانک، کارکنان و مدیران دانست و خطاب به همکاران و همیاران روابط عمومی گفت: شما باید پل ارتباطی بین مشتری و سازمان باشید به صورتیکه خواسته ها و نیازهای مشتری را به سازمان منتقل کنید و شرایط و خدمات بانک را به سپرده گذاران اطلاع رسانی کنید.

    وی با بیان اینکه همکاران روابط عمومی باید با تحلیل اطلاعات مشتریان و انتقال آن به مدیران سازمان در امر تصمیم سازی موثر واقع شوند، گفت: همکاران فعال در این حوزه باید مشاور امینی برای سپرده گذاران، کارکنان و مدیران بانک باشند چرا که این امر موجب تسهیل در دست یابی به اهداف پیش بینی شده خواهد شد.
    ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین شرایط حال حاضر بانک، خاطر نشان کرد: خوشبختانه بانک مهر اقتصاد علی رغم در اختیار نداشتن بسیاری از ابزارهای مورد نیاز توانست با تلاش های بی شائبه همکاران، در فضای شدید رقابتی در مقایسه با بانک هایی که از تمامی امکانات و ابزارها برخوردارند عملکرد مناسبی داشته باشد و جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کند.
    ایمانی با اشاره به سند راهبردی بانک مهر اقتصاد، ضمن تبیین سهم بانک از بازار پولی کشور و بازده دارایی ها، اظهار داشت: باید با بررسی و تحلیل سند چشم انداز 5 ساله، برنامه های جامع و کامل ارائه کنیم.

    وی در خصوص دست یابی به اهداف برنامه ریزی شده بانک ابراز داشت: چنانچه بخواهیم با وجود چالش ها و تنگناها در سال 95 موفق شویم باید تلاش خود را مضاعف کنیم در این راستا توجه به نیازهای مادی و معنوی همکاران در اولویت برنامه ها قرار گرفته و با حمایت های هیات مدیره محترم شرایط بسیار خوبی در این زمینه فراهم شده که انشا ا... با عملکرد مطلوب همکاران و ارزیابی آن ها مزایا پرداخت می شود.

    دکتر ابراهیمی: روابط عمومی دیده بان محیطی و عامل هوشمندی محیطی می باشد

    دکتر ابراهیمی – عضو هیئت مدیره بانک – نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به شرایط بسیار پیچیده رقابت حال حاضر بنگاه های اقتصادی به نقش مهم روابط عمومی در چنین موقعیتی اشاره کرد و گفت: از نگاه هیات مدیره بانک مهر اقتصاد نقش روابط عمومی بسیار وسیع تر از انجام کارهای تبلیغی، برگزاری مراسم و اقداماتی از این دست است چرا که روابط عمومی دیده بان محیطی و عامل هوشمندی محیطی می باشد که در مرز سازمان و دنیای پیرامون آن قرار گرفته است.

    ابراهیمی، اطلاع رسانی، مشارکت جویی، تبلیغ، همگرایی و همدلی را از اهداف برقراری ارتباط عنوان کرد و افزود: برای سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی باید بررسی کنیم که این واحد چه اندازه در ایجاد رابطه بین کارکنان و سازمان، مشتریان و سهامداران، برقراری ارتباط بین بانک و مسئولان کشوری، رفع شایعه ها و ترغیب کارکنان نسبت به حوزه های فعالیت بانک موفق بوده است. 
    وی با اشاره به اهمیت برند بانک، مقوله ارتباط با مشتریان و تحلیل رفتار آن ها، ادامه داد: برند یک امر تک محوری نیست بلکه یک مقوله تجمیعی است که واحد های مختلف در شکل گرفتن و هویت آن نقش دارند لذا باید با هوشمندی سازمانی، بسیار دقیق، ظریف و واقع گرایانه به این موضوعات نگاه کنیم.  
    ابراهیمی سلامت، تلاش صادقانه، صفا و صمیمیت همکاران را ثروت واقعی بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و گفت: طرح نقاط ضعف و قوت زمینه ساز رشد سازمان است در همین راستا روابط عمومی بانک باید با دو عنصر برنامه ریزی شده ارتباطی و مداومت ارتباطی و تقویت فعالیت های مجازی و سایبری با حداقل هزینه بیشترین خروجی را داشته باشد.  
    شیخ الاسلامی:
    روابط عمومی نقشی استراتژیک در سازمان دارد
    در ادامه منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک – با تقدیر از همیاران روابط عمومی و تبریک این روز به تمامی دست اندرکاران این حوزه، گفت: خداوند متعال در آیه 200 سوره آل عمران ضمن دعوت از امت اسلامی برای برقراری رابطه اجتماعی، هدف از برقراری ارتباط را سعادت و کمال جامعه انسانی و رسیدن به رستگاری و تعالی عنوان می کند.
    شیخ الاسلامی با بیان اینکه علاوه بر آیات قرآن کریم، سیره نظری و عملی پیامبر عظیم الشان اسلام نیز بر مردمداری، مردمیاری و حتی تکریم ارباب رجوع تاکید دارد، ادامه داد: فرامین حکومتی و سیره عملی امام علی(ع) نیز مبین اهمیت بخشیدن به مباحث روابط عمومی و ارتباطات است که حضرت در فرمان مشهور خود به مالک اشتر می فرمایند: تکیه گاه دین، اجتماع مسلمین و نیروی ذخیره برای دشمنان تنها توده مردم هستند پس گوش تو به سوی افکار عمومی و گرایش تو به جانب آن ها باشد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروزه نقش روابط عمومی برای سازمان ها استراتژیک محسوب می شود و به عنوان یک ابزار مدیریتی مبنای حرکت علمی و حرفه ای سازمان و شرکت ها قرار گرفته است.
    شیخ الاسلامی خاطر نشان کرد: روز جهانی ارتباطات بهانه ای است تا بار دیگر یادآور شویم که توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی چون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکار عمومی، مردمداری و احترام به حقوق انسان ها می باشد.
    وی خطاب به همیاران روابط عمومی گفت: همیاران روابط عمومی بازوان اصلی روابط عمومی در نقطه فروش بانک هستند و اجرای بسیاری از برنامه ها و استراتژی ها توسط شما عزیزان محقق می شود.
    شیخ الاسلامی با تشریح برنامه های روابط عمومی بانک در سال 95 ابراز داشت: تقویت و ارتقاء جایگاه برند بانک یکی از مهم ترین راهبردهای اداره کل روابط عمومی است که در این راستا بنا داریم سند مدیریت برند را که سال 88 تدوین شده با توجه به رویکردها و استراتژی های جدید اتخاذ شده و متناسب با اسناد بالا دستی اصلاح و بروز رسانی کنیم.
    وی افزود: افزایش سهم اخبار بانک از اخبار اقتصادی، سنجش شهرت برند بانک، مدیریت تجربه مشتری و نحوه خلق ارزش، حفظ و نگهداشت مشتریان، استقرار نظام داده کاوی مشتریان، سنجش مهارت های ارتباطی و کدهای رفتاری، طرح جامع بهبود کارکرد و فرآیندهای مرکز ارتباط مهر و جریان سازی در رسانه ها و حضور در رسانه ملی و توسعه فعالیت های تبلیغاتی از دیگر برنامه های روابط عمومی در سال جاری هستند.

    گفتنی است در ادامه این مراسم دکتر کاویانی از اساتید دانشگاه به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت ارتباط و روابط عمومی در عصر کنونی پرداخت و این مراسم با اعطای گواهینامه  10004 ISO (استاندارد بین المللی سنجش رضایت مشتریان) از سوی نماینده شرکت آرشانیک به روابط عمومی بانک مهر اقتصاد و تقدیر از همیاران روابط عمومی شرق و غرب استان تهران به کار خود پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی