عصر بازار

مرکز چاپ چک پول های تقلبی متلاشی شد

عصر اعتبار- با دستگیری عامل توزیع چک پول های تقلبی در مشهد، مرکز چاپ و تکثیر چک پول های جعلی متلاشی شد.

مرکز چاپ چک پول های تقلبی متلاشی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از گروه وبگردی 20:30؛ ماموران کلانتری طبرسی شمالی مشهد جمعه گذشته هنگامی که مشغول گشت زنی و انجام وظیفه بودند از طریق مخبران محلی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد جوانی به صورت گسترده چک پول های تقلبی را در بازار خرج می کند.

    ماموران انتظامی که این جوان را زیر نظر گرفته بودند ماجرای چک پول های تقلبی را تلفنی به معاون دادستان مشهد اطلاع دادند.

    با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، قاضی «موحدی راد» دستور دستگیری فرد مورد نظر را صادر کرد و از ماموران انتظامی خواست بلافاصله به ریشه یابی ماجرای پول های جعلی بپردازند.

    این گزارش حاکی است: در پی دریافت این دستور، ماموران کلانتری در یک اقدام هماهنگ، جوان 32 ساله را درحالی به دام انداختند که 4 قطعه چک پول تقلبی به همراه داشت.

    ماموران انتظامی سپس با کسب مجوز قضایی به بازرسی مخفیگاه متهم پرداختند و موفق شدند 7 میلیون و 300هزار تومان از چک پول های جعلی را کشف و ضبط کنند.

    کشف میلیونی پول های تقلبی حاکی از آن بود که چک پول های جعلی در یک مرکز پنهانی و زیرزمینی چاپ می شود؛ بنابراین گروهی از ماموران به فرماندهی رئیس کلانتری طبرسی شمالی ردزنی این مرکز را با بازجویی های تخصصی از متهم آغاز کردند تا این که مشخص شد او بیشتر اوقات خود را در منزل برادرش سپری می کند.

    دقایقی بعد ماموران با صدور دستوری از سوی سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد، منزل برادر متهم را نیز مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه، دستگاه های برش کاغذ و لوازم رایانه ای چاپ و تکثیر چک پول های تقلبی کشف و ضبط شد.

    معاون دادستان مشهد با تایید این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع ، این پرونده در شعبه 409 دادسرای مشهد و توسط قاضی میرزایی مورد رسیدگی قرار گرفت و در حالی که تاکنون 3 تن از دریافت کنندگان پول های تقلبی از متهم شکایت کرده اند ، وی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

    قاضی «موحدی راد» با قدردانی از هوشیاری فرمانده و ماموران تجسس کلانتری طبرسی شمالی برای متلاشی کردن مرکز چاپ چک پول های جعلی، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی نیز کشف شده است که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو