عصر بازار

سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی شرکت دانمارکی در صنایع دارویی ایران

عصر اعتبار- سفیر دانمارک در تهران از علاقه مندی شرکت های دارویی کشورش برای فعالیت بیشتر در ایران خبر داد و گفت: یکی از شرکتهای مهم دارویی دانمارک ۸۰ میلیون یورو در صنایع دارویی ایران سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی شرکت دانمارکی در صنایع دارویی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دانی انان (Mr.Dany Annan) روز سه شنبه در دیدار با 2 نفر از معاونان فرهنگی و اجتماعی و توسعه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند، فعالیت و سرمایه گذاری در صنعت دارو را یکی از زمینه های همکاری 2 کشور برشمرد.
    وی بدون اشاره به زمان این سرمایه گذاری، افزود: تعدادی از شرکت هایی دانمارکی فعالیت های اقتصادی خود را در ایران آغاز کرده اند.
    به گفته وی سابقه روابط 2 کشور به بیش از 80 سال می رسد و در سال های آتی شاهد همکاری های گسترده تر تهران و کپنهاک و نیز عرضه بیشتر کالاهای ایرانی در دانمارک خواهیم بود.
    انان اضافه کرد: در حال حاضر زعفران تولیدی خراسان جنوبی در دانمارک عرضه می شود.
    وی با اشاره به اینکه در دوره تحریم حجم مبادلات 2 کشور کاهش داشت، بیان کرد: پس از موفقیت مذاکره هسته ای شاهد افزایش 25درصدی مبادلات تجاری، بازرگانی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
    این دیپلمات دانمارکی یادآور شد: سال گذشته میلادی 170میلیون یورو کالا به ایران صادر شد، این رقم در سال 2016 میلادی به 200میلیون یورو خواهد رسید.
    انان، افزایش همکاری اقتصادی را در جهت منافع متقابل عنوان کرد و گفت: دانمارک در صنایع غذایی بخصوص مواد لبنی می تواند علاوه بر تجهیزات فنی و ماشین آلات، تکنولوژی در اختیار ایران قرار دهد.
    وی بیان کرد: این همکاری به افزایش کمی و کیفی محصول کمک خواهد کرد و ایران می تواند با بهره مندی از دانش فنی صادرات مواد لبنی را به کشورهای منطقه افزایش دهد .
    ** دانمارک آماده سرمایه گذاری و همکاری در انرژی بادی است
    وی همچنین به آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در تولید انرژی بادی در ایران خبر داد و گفت: زمینه همکاری های خوبی در تولید انرژی های نو و نیز بادی وجود دارد و یکی از شرکت معروف جهانی فعال در این بخش مربوط به دانمارک است.
    وی اظهار کرد: با توسعه سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر حفظ محیط زیست، ایران می تواند از این طریق بخشی از انرژی التکتریکی خود را تامین و در مصرف گاز و نفت صرفه جویی کند یا صادرات خود را در این بخش افزایش دهد.
    انان در ادامه به فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند و ماهیرود سربیشه اشاره کرد و گفت: زمانی که در هند بود، تجار هندی همواره از موقعیت برتر ایران برای توسعه تجارت با افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی از طریق چابهار سخن می گفتند.
    سفیر دانمارک تصریح کرد: با توجه به موقعیت ایران، این کشور در همکاری های مشترک منطقه ای در آینده موفق خواهد شد.
    وی حجم مبادلات کشورش را با افغانستان محدود عنوان کرد و گفت: شرکت های دانمارکی با توجه به روابط تاریخی و شناختی که از ایران دارند، بیشتر علاقه مند به فعالیت و سرمایه گذاری در این کشور هستند.
    وی بیان کرد: یکی از اهدافش برای سفر به خراسان جنوبی افزایش روابط تجاری و بازرگانی با ایران است.
    وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در فیلم ویدئویی که نمایش داده شد، هدف عمده منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنویی عمدتا بر صادرات کالا به افغانستان و کشورهای آسیای میانه قرار دارد.
    ** تجار ایرانی به بازار 300میلیون نفری منطقه دسترسی دارند
    وی با ابراز خوش بینی از توسعه روابط اقتصادی دو کشور گفت: تجار ایرانی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارند به آسانی به بازار 300میلیون نفری منطقه دسترسی دارند.
    وی اظهار کرد: به شرکت های کشورش توصیه شده علاه بر بازار ایران به روابط تجاری با کشورهای منطقه توجه ویژه داشته باشند.
    هم اکنون واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با 730هکتار مساحت در صنایع نساجی، مواد غذایی و نیز در بخش انباری داری و فراورده ای هیدر وکربن سبک و سنگین فعالیت دارند.
    مجوز زیست محیطی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، دوم اردیبهشت ماه 1393صادر شد.
    دیگر منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ماهیرود با 100هکتار مساحت در نقطه صفر مرزی قرار دارد.
    همچنین حسین زارعی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این دیدار گفت: رسالت این منطقه توسعه مبادلات تجاری و بین المللی است.
    وی با اشاره به 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و فعالیت چهار بازارچه مرزی گلودره درمیان، یزدان زیرکوه، ماهیرود سربیشه و دو کوهانه نهنبدان اظهار کرد: مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بر عهده بخش حصوصی است.
    به گفته وی منطقه یاد شده توسط قانونگذار برای فعالیت تجاری منطقه ای و جهانی در مناطق مستعد تعریف شده است و تمامی زیرساخت ها از جمله آب ، برق، تلفن و گاز برای سرمایه گذاری آماده است.
    به گفته وی تمام شرایط برای فعالیت در بخش تجارت و صنعت نیز فراهم است و مجوزها توسط منطقه ویژه اقتصادی صادر می شود.
    به گفته وی منطقه یاد شده از حمایت های مسئولان استانی و کشوری برخوردار است و توانسته جایگاه واقعی خود را در توسعه اقتصادی کشور پیدا کند.
    همچنین به گفته مجتبی زنگویی، معاون توسعه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از مزیت های این منطقه نزدیکی آن به مرز ماهیرود با افغانستان است که فاصله تا مرز 195 کیلومتر است.
    وی فاصله بیرجند تا شهر فراه افغانستان را 300 کیلومتر ذکر کرد و گفت: با توجه به فراهم بودن تمامی زیرساخت ها ، ظرف 72ساعت زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه گذار گذاشته می شود.
    از ابتدای سال 1395تاکنون علاوه بر هیات اقتصادی جمهوری چک به سرپرستی معاون وزیر امور خارجه، سفیر پاکستان نیز به خراسان جنوبی سفر کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی