عصر بازار

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان تشریح کرد :

چالش ها وراهکارهای افزایش بهره وری درحوزه معدن

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی به تشریح چالش ها و راهکارهای افزایش بهره وری درحوزه معدن پرداخت.

چالش ها وراهکارهای افزایش بهره وری درحوزه معدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر سمیعی نژاد درپنل تخصصی"معدن و نظام های مدیریت و بهره وری " در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی که ریاست این پنل را بر عهده داشت؛ به تبیین و تشریح اهمیت بخش معدن در اقتصاد مقاومتی، چالش های بخش معدن در کشور، بهره وری در معادن و چالش های موجود، راهکارهای ارتقای بهره وری در معادن پرداخت.
    دکتر سمیعی نژاد در این پنل تخصصی، چالش های بخش معدن در کشور را تحت تاثیر از 2 عامل بیرونی و درونی دانست و حجم بالای سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز، ضرورت وجود زیر ساخت ها از جمله آب و برق و مهم تر از همه حمل و نقل، ضرورت توسعه اکتشاف، الزام به نوسازی و جایگزین ماشین آلات مناسب برای تولید در شرایط توسعه، مدیریت صحیح منابع تولید و غیر قابل رقابت به دلیل بهره وری پایین و قیمت تمام شده بالا راعوامل درونی موثر درعدم توسعه معدن طی 20 سال گذشته عنوان کرد.
    وی در ادامه؛ وابستگی به نفت، سیاست و قوانین بازدارنده، انحصارات دولتی در معادن و تعدد مراکز تصمیم گیری را ازعوامل بیرونی موثر درعدم توسعه معدن طی 20 سال گذشته برشمرد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان، روش های مبتی بر تکنولوژی، برکارکنان، بر محصول، برکار(فرآیند) وروش های مبتنی برمواد را از عمده راهکارهای ارتقاء بهره وری در بخش معدن عنوان کرد.
    اولین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی با حضور گسترده متخصصان، مدیران و دانشجویان این حوزه در روزهای 25 و 26 اردیبهشت در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی