عصر بازار

نقش ویژه‌ای در راستای سیاست‌های دولت خواهد داشت

عصر اعتبار- دکترواعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ششمین همایش مدیران و رؤسای شعب پست‌بانک‌ایران گفت: پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش ICT و خرده بانکداری در حوزه روستائی، نقش ویژه‌ای در راستای سیاست‌های دولت خواهد داشت. البته این بانک به اندازه سهم خود در راستای سیاست‌های دولت گام بر‌می‌دارد و تلاش می کند همواره مفید و مثمرثمر باشد.

نقش ویژه‌ای در راستای سیاست‌های دولت خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران: وی تصریح کرد: این بانک مسیر خود را پیدا کرده و همه به خوبی به وظایف خود بصورت یکپارچه عمل می‌کنند.
    واعظی با بیان اینکه شرایط امروز را باید به خوبی درک کنیم اظهار داشت: امسال، سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و باید بنگاه‌های اقتصادی بویژه بانک‌ها تلاش کنند تا این شعار با ایجاد اشتغال و خروج از رکود به خوبی تحقق یابد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر منابع بانک‌ها به سمت تولید و واحدهای اشتغالزائی حرکت کند قطعا رونق و تحول اقتصادی در کشور بیش از پیش ایجاد خواهد شد.
    وی عنوان کرد: خردادماه، ماه خوبی برای پست بانک‌ایران است چرا که براساس پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی و تصویب هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی، اکثریت سهام این بانک کماکان بصورت دولتی می‌ماند و همه از این پیشنهاد حمایت می‌کنند.
    واعظی تاکید کرد: پست‌بانک‌ایران ماموریت درستی را انتخاب کرده است چون بدنبال رقابت با سایر بانک‌ها نیست و دو هدف اساسی؛ نگاه ویژه به روستاها و مناطق محروم و همچنین بانک تخصصی حوزه ICT کشور را در راستای اشتغالزایی و رونق این حوزه عهده دار شده که دولت و مجلس نیز آن را تایید کرده‌اند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این وزارتخانه بدنبال بانکداری نیست اما اگر این بانک بطور کامل خصوصی و امکانات دولتی و شرکت پست از آن جدا شود معلوم نیست که در سراسر کشور این کار را چه کسی بایستی انجام دهد. البته کسی هم حاضر به حضور در روستاها نیست.
    وی بیان داشت: سالانه بین 170 هزار تا 200هزار نفر در حوزه‌های IT، ICT، مخابرات و برق داریم که می توانند در حوزه فناوری اطلاعات کشور مشغول شوند. بطوریکه براساس بررسی‌های انجام شده در دنیا،‌ این حوزه با سرمایه‌گذاری کم، مشاغل زیادی را ایجاد کرده است.
    واعظی گفت: یکی از وظایف ملی ما ایجاد شغل برای جوانان است که پست‌بانک می تواند با اعطای وام‌های مناسب از محل وجوه اداره شده برای فعالان حوزه‌های دانش‌بنیان و گروه‌های نوگرا، کارآفرینی و اشتغالزائی داشته باشد.
    وی عنوان کرد: پست‌بانک‌ایران با توجه به حضور در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به بانک هوشمند ایران تبدیل شود.
    واعظی در پایان بر جذب نیروی انسانی متخصص و جوان، مشتری‌مداری، تعامل با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ابتکار و نوآوری، سلامت کارکنان و نظارت قوی، استفاده از تجارب شبکه بانکی کشور، توسعه ارتباطات بین‌المللی و گسترش تجارت الکترونیک تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی