عصر بازار

اجرای فازسوم تخصیص یارانه کتابفروشی‌ها

عصر اعتبار- اجرای فاز سوم طرح تخصیص یارانه به کتابفروشی‌‌ها و صدور پیام تبریک مدیرعامل خانه کتاب به اصغر فرهادی برای موفقیتش در جشنواره فیلم کن، از جمله اخبار مهم کتاب در این هفته هستند.

اجرای فازسوم تخصیص یارانه کتابفروشی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بعد از هفته‌های مربوط به آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران، و هفته برگزاری این رویداد که گزارش‌های هفتگی پرخبری از حوزه کتاب منتشر می‌کردیم، دومین هفته بعد از نمایشگاه کتاب تهران، هفته آرام و کم خبری است.

    مرور اخبار این هفته را با خبر مربوط به اجرای فاز سوم طرح تخصیص یارانه به کتاب‌فروشی‌ها در تابستان، آغاز می‌کنیم. کوتاه شده این خبر، به این ترتیب است که در پی استقبال مردم از طرح‌های «کتابفروشی به وسعت ایران» و «عیدانه کتاب»‌، گام سوم طرح‌های حامی کتابفروشی‌ها در تابستان سال جاری و از سوی موسسه خانه کتاب اجرا می‌شود.

    به این ترتیب، سومین فاز تخصیص یارانه به کتابفروشی ها بعد از طرح های کتابفروشی به وسعت ایران و عیدانه کتاب، توسط خانه کتاب اجرا می شود.

    پیام تبریک مدیرعامل خانه کتاب به اصغر فرهادی

    خبر دیگر این که در پی موفقیت فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب، پیام تبریکی را خطاب به این کارگردان صادر کرد. اصغر فرهادی با کتاب «هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی» (نشر چشمه، 1393) در گروه «نمایش نامه» سی و سومین دوره جایزه کتاب سال، حائز رتبه برگزیده شده بود.

    به این ترتیب، مدیرعامل خانه کتاب، موفقیت «فروشنده» را به اصغر فرهادی کارگردان این فیلم و برنده جایزه کتاب سال تبریک گفت.

    اختتامیه دومین دوره جایزه فرشته

    مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه فرشته و بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی روز پنجشنبه هفته 30 اردیبهشت برگزار شد که خبر آن روز شنبه اول خرداد روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت.

    در این برنامه، ضمن تقدیر از برگزیدگان جایزه ادبی فرشته، از هوشنگ مرادی کرمانی خالق «قصه های مجید» تجلیل شد.

    انتشار فراخوان جشنواره طراحی لباس کتابدار

    روز سه شنبه این هفته، اداره‌کل فرهنگی نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور با انتشار فراخوانی، شرایط شرکت در جشنواره «طراحی لباس کتابدار» را تشریح کرد.

    نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری کارگروه مد و لباس معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد هماهنگی در پوشش کتابداران جشنواره «طراحی لباس کتابدار» را برگزار می‌کند.

    ورود «کتاب جامع روابط عمومی ایران» به بازار نشر

    روز شنبه اول خرداد بود که خبر انتشار و عرضه کتاب جامع روابط عمومی ایران منتشر شد. به موجب این خبر، «کتاب جامع روابط عمومی ایران» در خلال برنامه های دومین همایش ملی روز ارتباطات و روابط عمومی رونمایی شد. این مجلد با هدف ثبت تجارب ماندگار فعالان عرصه روابط‌ عمومی به پیشگاه علاقمندان حوزه روابط‌ عمومی کشور عرضه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی