عصر بازار

وزیر اقتصاد در جلسه معارفه رییس کل بیمه مرکزی تأکید کرد:

نقش تحول صنعت بیمه در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه تکریم و معارفه ابراهیم امین و عبدالناصر همتی روسای کل سابق و جدید بیمه مرکزی بر نقش کانونی تحول در صنعت بیمه در تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

نقش تحول صنعت بیمه در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا در این مراسم که با حضور صادق، مشاور رسانه ای رئیس جمهور، معاونین وزیر، روسای سابق بیمه مرکزی، مدیران بیمه های دولتی و خصوصی و کارکنان این بیمه برگزار شد ،اظهار داشت: ایفای مناسب نقش صنعت بیمه در تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی موجب برآورده شدن منویات  مقام معظم رهبری، رییس جمهور، دولت و مردم ایران است.
    وی تصریح کرد: اقتصاد ایران به دلیل ساختار نهادی نامناسب، سیاست های نادرست گذشته و حوادثی نظیر جنگ و تحریم های اقتصادی فراز و فرودهایی را در چند دهه اخیر داشته است.
    وزیر اقتصاد افزود: عملکرد اقتصاد ایران از منظر رشد تولید داخلی و رشد تولید سرانه تفاوت آشکاری با اهداف برنامه ریزی شده داشته است.
    وی با بیان اینکه  رهبر معظم انقلاب ارتقاء سطح تولید داخلی را محور اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید  ایشان قرار گرفته است ،یادآور شد: گسترش تولید داخلی و بالفعل نمودن آن به افزایش قدرت اقتصادی کشور  منجر خواهد شد و ارتقاء قدرت ملی ایران را در پی دارد.
    طیب نیا تأکید کرد: بدون یک اقتصاد قوی، نمی توان انتظار داشت ایران بتواند در عرصه های منطقه ای و بین المللی حضور عزتمندانه و پایداری داشته باشد.
    وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای افزایش تولید داخلی چاره ای جز بهبود فضای سرمایه گذاری کشور نداریم ،خاطر نشان کرد: وجود مخاطرات و پوشش ندادن مناسب آن با استفاده از محصولات متنوع بیمه ای، تمایل به سرمایه گذاری را کاهش می دهد .
    وی ادامه داد: بدون بهبود فضای سرمایه گذاری در کشور نمی توانیم انتظار داشته باشیم اقتصاد ایران سطوح بالاتر رشد اقتصادی بلند مدت را تجربه کند.
    طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر و تنظیم گر در این صنعت، می تواند در تحول صنعت بیمه مسئولیت کلیدی داشته باشد گفت: ما براساس آنچه که در سند راهبردی بیمه مرکزی، به عنوان میثاق مشترک من و مدیران بیمه مرکزی به تصویب رساندیم، از بیمه مرکزی چند انتظار مهم داریم.
    وی استفاده از توانمندیها در جهت ایفای نقش نظارتی و تنظیم گری و خروج از تصدی گری، سود بردن از فضای پسا برجام برای گسترش تعاملات بین المللی و حضور صنعت بیمه کشور در محیط بین المللی، گسترش فضای رقابتی در صنعت بیمه، افزایش ضریب نفوذ و تنوع بخشی به محصولات بیمه ای و نیز ارتقاء کمی و کیفی سرمایه انسانی در بیمه مرکزی و صنعت بیمه را از جمله مهمترین انتظارات وزارت اقتصاد از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
    وزیر اقتصاد در خصوص لزوم ساماندهی حقوق مدیران دولتی نیز گفت: باید در کنار سرمایه انسانی ارتقاء یافته، سرمایه اجتماعی نیز که اصلی ترین شاخص آن اعتبار و اعتماد است وجود داشته باشد.
    وی افزود: بدون اعتبار و اعتماد پیشبرد اهداف جزئی و کم اهمیت هم دشوار است و قطعاً اهداف مهم و کلان دشوارتر خواهد بود.
    طیب نیا خاطر نشان کرد: من نیز به نوبه خود از حساسیت عمومی نسبت به موضوع فیش حقوقی مدیران دولتی استقبال می کنم و آن را به نفع جامعه می دانم مشروط به آنکه مورد سوء استفاده سیاسی قرار نگیرد و فراگیر و فراجناحی باشد.
    وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم اعتبار و شهرت افراد و اعتماد مردم به دولت ،بازیچه اغراض سیاسی و یا جنجال های رسانه ای شود و از مسیر اصولی و منصفانه توسط مراجع صالحه خارج گردد.
    وزیر اقتصاد با بیان اینکه وظیفه من دستور رسیدگی سریع، قاطع و شفاف به موضوع بود تا این اعتبار و اعتماد در معرض آسیب قرار نگیرد ،گفت: همانطور که کمیته رسیدگی کننده در بیانیه خود اعلام کرد، رسیدگی نهایی به مسئله توسط مراجع صالحه در حال انجام است.
    طیب نیا گفت: برخی از نابسامانی های عمومی در پرداخت ها و تسهیلات رفاهی مدیران بنگاه های دولتی، میراث به جامانده از دولت قبلی است.
    وی در عین حال تأکید کرد: وزارت اقتصاد به لزوم ساماندهی به پرداخت به مدیران بنگاه های دولتی بیش از همه و پیش از همه اعتقاد داشته و گام های عملی در این مسیر برداشته است.
    وزیر اقتصاد با اشاره به ارائه پیشنهاد برای ساماندهی نحوه و میزان ارائه تسهیلات رفاهی به مدیران بانکها و بیمه ها به دولت در مرداد ماه سال گذشته گفت: در پی این پیشنهاد با دستور معاون اول رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف به ساماندهی پرداخت حقوق و تسهیلات رفاهی به مدیران بنگاه های دولتی در ضوابط اجرایی بودجه سال 1395 شد.
    طیب نیا ضابطه مند نمودن پرداخت ها به مدیران دولتی و برخورد سریع و شفاف در این حوزه را بهترین دفاع از اعتبار و حیثیت مدیران شایسته و خدوم کشور دانست و تأکید کرد: با جدیت آن را پیگیری می کنم و در عین حال اجازه نخواهم داد بدون رسیدگی قانونی و با هیاهو و جنجال با آبرو و حیثیت مدیران خدوم دولت و اعتماد مردم به دولت باز ی شود.
    وزیر اقتصاد در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای ابراهیم امین، رئیس کل سابق بیمه مرکزی، برای عبدالناصر همتی، رئیس کل جدید این بیمه آرزوی موفقیت کرد و خواستار شتاب بخشیدن به برنامه های کلان صنعت بیمه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی