عصر بازار

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

ارائه تسهیلات با سود صفر درصد برای خرید شناور داخلی

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ارائه تسهیلات با سود صفر درصد به بخش خصوصی برای خرید شناور، گفت: تا کنون ۴ هزار صندلی با استفاده از این تسیهلات به ناوگان مسافری اضافه شده است.

ارائه تسهیلات با سود صفر درصد برای خرید شناور داخلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی جهاندیده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی برای خرید شناور، اظهار داشت:  پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان، شامل فعالیت مختلف در این حوزه از جمله خرید  شناورهای باری و مسافری و شناورهای خدمات رسان می شود.

    وی ادامه داد: به طور قطع خرید شناورهای ساخت داخل در اولویت پرداخت تسهیلات یارانه ای قرار دارد مگر اینکه اضطراری در خرید وجود داشته باشد و ساخت داخل ممکن نباشد.

    عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر توان ساخت شناورهای استاندارد در بخش شناورهای مسافری وجود دارد، گفت:  میزان وام پرداختی حدود 80 درصد هزینه خرید یک شناور را پوشش می دهد و مبلغ این تسهیلات متناسب با قیمت شناور متفاوت است.

    جهاندیده تاکید کرد: نرخ سود تسهیلات برای خرید شناورهای ساخت داخل صفر درصد است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنابراین اگر بخش خصوصی قصد خرید شناور مسافری ساخت داخل را داشته باشد می تواند تا 80 درصد مبلغ خرید شناور را تسهیلات صفر درصد از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کند.

    وی با تایکد بر اینکه اعطای این وام ها به بخش های دولتی ممنوع است، گفت:   تا کنون تمام این سهمیه تسهیلات به بخش خصوصی داده شده است البته در بخش شناورهای باری هم آورده متقاضی متفاوت است و هم نرخ سود تسهیلات. 

    عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به میزان خرید شناور از ساخت داخل از طریق تسهیلات ارائه شده ، اظهار داشت: تا کنون  نزدیک به 90 فروند لندینگ کرافت، تعداد قابل توجهی شناور باری، مسافری و خدمات رسان از طیرق این تسهیلات و سفارشات بخش خصوصی در کشور ساخته شده و همچنین نزدیک به  4 هزار صندلی مسافری با ارائه این تسهیلات به ناوگان اضافه شده  که بخش اعظم این  تعداد فعال و بخش محدودی هم در حال ساخت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی