عصر بازار

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

اختصاص سهمیه عتبات عالیات برای همسران بازنشستگان تامین‌اجتماعی

عصر اعتبار- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری این سازمان در تعامل با تشکل‌ها مبتنی بر سه جانبه گرایی است، گفت: یک تصمیم غلط در این سازمان برای ۴۲ میلیون نفر تبعات منفی ایجاد می کند و باعث ایجاد بحران اجتماعی در کشور می شود.

اختصاص سهمیه عتبات عالیات برای همسران بازنشستگان تامین‌اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر منصور اعتصامی در نشست هم اندیشی با حضور نمایندگان تشکل های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان هرمزگان که در سالن اجتماعات شعبه یک تامین اجتماعی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: با تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی در سازمان مرکزی تامین اجتماعی فضای گفتگو با بخش خصوصی و شنیدن حرف‌ها و دغدغه‌های آنان ایجاد شده هر چند که در ابتدای مسیر هستیم.

    به گفته وی، این گفتگوها در حال حاضر در زمینه مسایل بیمه‌ای در جریان است و با فراهم شدن بسترهای لازم، زمینه گفتگو در مباحث درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز ایجاد خواهد شد.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ادامه ضمن تشریح گزارشی از عملکرد این معاونت گفت: عمده فعالیتهای این معاونت در سه زمینه ارتباط با شرکای اجتماعی، ارتباطات با دستگاه های فرهنگی ملی و شهرداریها و همچنین تولید گفتمان فرهنگی بین همکاران سازمانی و مناسبات اجتماعی است.

    اعتصامی از راه اندازی نخستین نشریه الکترونیکی این سازمان با عنوان "پیام کارفرما" به منظور ایجاد رسانه برای کارفرمایان و بارگذاری آن بروی سایت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی سخن به میان آورد و اظهار کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی در زمینه دو موضوع محوری "مشاغل سخت و زیان آور" و "حوادث ناشی از کار" در حوزه کارگری و اجرای طرح‌های کرامت رضوی، نسیم سلامت و ... برای بازنشستگان از جمله تلاش‌های این سازمان جهت وارد کردن سبد فرهنگی به جمع خانواده‌های مخاطبان تامین اجتماعی است.

    این مقام مسئول ضمن اشاره به جزییاتی بیشتر در خصوص طرح کرامت رضوی گفت: هدفگذاری اولیه برای اجرای این طرح 25 هزار نفر بازنشسته در سال جاری است که با تدابیر اندیشیده شده، این رقم به 26 هزار نفر هم خواهد رسید و بر همین اساس سهمیه استان ها نیز افزایش خواهد یافت.

    وی ضمن اشاره به شرایط برخورداری متقاضیان از سهمیه‌های طرح کرامت رضوی گفت: اجرای این طرح بیشتر ویژه مستمری بگیران و بازنشستگانی است که حداقل حقوق مستمری دریافت می‌کنند و تاکنون از خدمات رفاهی سازمان بهره‌مند نشده‌اند.

    اعتصامی اضافه کرد: در بحث سهمیه عتبات عالیات، 80 میلیارد ریال برای سال 95 در نظر گرفته شده که دو برابر بودجه سال گذشته است و امسال به دلیل افزایش ظرفیت، علاوه بر بازنشستگان همسران آنها نیز امکان بهره مندی از مزایای این طرح را دارند که در آینده نزدیک در خصوص تسهیلات و وام سفر زیارتی عتبات، اطلاع رسانی رسمی صورت می گیرد.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از برنامه ریزیهای صورت گرفته به منظور اجرای طرح‌های کارت هوشمند سلامت به عنوان جایگزین دفترچه خدمات درمانی و همچنین کارت شناسایی چند منظوره بازنشستگان نیز سخن به میان آورد.

    وی از تشکل‌های عضو کانونهای عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی، شورای اسلامی کار و نمایندگان مجامع کارگری به عنوان سه گروه تشکلهای صنفی طرف مذاکره با سازمان تامین اجتماعی نام برد و مهمترین خواسته خود از این مجموعه‌های صنفی را وحدت کلمه، هماهنگی و گفتگو عنوان کرد.

    اعتصامی در پایان دلایل حساسیت جامعه و نهادهای نظارتی بر فعالیتهای سازمان تامین اجتماعی را نیز بیان کرد و گفت: یک تصمیم غلط در این سازمان برای 42 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش آن تبعات منفی ایجاد می کند و باعث ایجاد بحران اجتماعی در کشور می‌شود.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در پایان این نشست سه ساعته، به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان تشکلهای صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان هرمزگان پاسخ گفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی