عصر بازار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

برای حل مشکلات استان کرمانشاه تلاش خواهیم کرد

عصر اعتبار- علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشستی با رازانی ، استاندار کرمانشاه گفت: تلاش خواهیم کرد که مشکلات طرح های صنعتی استان کرمانشاه که از تسهیلات بانک صنعت و معدن استفاده می کنند، حل گردد و این موضوع افزایش اشتغال و ایجاد زمینه کار برای جوانان استان را به دنبال داشته باشد.

برای حل مشکلات استان کرمانشاه تلاش خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، وی در ادامه بیان داشت: ما به دنبال بسترسازی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه  هستیم و با مشاهده پیشرفت صنعتی استان و افزایش میزان اشتغال در ااین استان خوشحال خواهیم شد.

    مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: این بانک در سال های اخیر تاثیرزیادی درایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم داشته است که از آن می توان به اجرای طرح های پتروشیمی مهاباد، لرستان و مسجد سلیمان اشاره کرد.

    به گفته افخمی: این بانک با شناخت ظرفیت های صنعتی استان ها از طریق بررسی های کارشناسانه در صدد به کار گیری روش های مناسب توسعه صنعتی متناسب با هر منطقه است و با به کارگیری شیوه های نوین بانکداری ، نظیر بانکداری صنایع کوچک و متوسط ابزار های مناسب بانکی را در همین مسیر فراهم می سازد.

    افخمی استان کرمانشاه را از نظر استراتژیک دارای اهمیت بالایی توصیف کرد و افزود:همه ما باید در قبال حل مشکلات اقتصادی استان احساس مسئولیت کنیم و تلاش کنیم تا در این مسیر گام های موثر برداریم.

    استاندار کرمانشاه  در این نشست گفت: این استان هشت سال به صورت مستقیم درگیر جنگ بوده و متحمل خسارت های بسیاری شده و اگر به دنبال کمتر شدن فاصله این استان با استان های برخوردار در خصوص ارتقاء شاخص ها نباشیم، مشکلات کرمانشاه از جمله بیکاری بیشتر می‌شود.
    رازانی افزود: حدود 20 سال است که استان کرمانشاه دارای مشکل بیکاری بالا است و در تمامی این سال ها در ردیف استان های آخر در خصوص اشتغال قرار گرفته است. از سوی دیگر باید توجه کنیم با این وجود که نرخ رشد جمعیت در کشور 1.6 درصد است، اما این نرخ در استان کرمانشاه و استان های همانند کرمانشاه بسیار پائین تر است، لذا وظیفه داریم برای حل مشکلات استان که کاهش نرخ مهاجرت را به دنبال داشته باشد، گام برداریم.

    رازانی حاطرنشان ساخت: علیرغم اینکه کرمانشاه جزو استان های کم برخوردار است، اما دارای ظرفیت های ویژه ای مانند بارندگی خوب، زمین های حاصلخیز برای توسعه کشاورزی، هم مرز بودن با کشور عراق برای توسعه تجارت و زمینه های مناسب گردشگری می باشد، لذا این استان مستعد برای توسعه و پیشرفت است.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تدابیر ویژه ای برای توسعه بخش های مختلف به خصوص بخش صنعت استان اندیشیده شده است، گفت: با برنامه ریزی بعمل آمده در نظر داریم مشکلات بر سر اجرای طرح های صنعتی که رفع بیکاری استان را به دنبال دارد را رفع کنیم و از بانک صنعت و معدن انتظار داریم طرح های استفاده کننده از منابع این بانک را حمایت و پشتیبانی کند.

    رازانی با اشاره به برنامه های تدوین شده برای توسعه استان گفت: خوشبختانه برنامه های خوب و رو به پیشرفتی در زمینه های کشاورزی، تجارت، گردشگری و صنعت استان تدوین شده، اما همه باید کمک و تلاش کنیم که این طرح ها هر چه سریعتر مثمر واقع شوند و باعث رفع مشکل بیکاری و ارتقاء شاخص ها در استان شوند

    در این جلسه مشکلات فرا روی اجرای 12 طرح صنعتی از جمله پتروشیمی اسلام آباد، کارخانه فرآوری گوجه و رب گوجه، پتروشیمی اوره و آمونیاک، طرح تولید کاغذ از سنگ، شرکت لبنیات مانیزان، تولید مواد اولیه فولاد، شرکت ایلیا ذرت، کاغذ بیستون، شرکت پارس پاژنگ، شرکت فرش نگین مشهد و طرح ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد زمینه پرداخت تسهیلات این طرح ها در یک همکاری مشترک  فی مابین بانک صنعت و معدن  و شرکتهای مذکور فراهم شود تا این طرح ها قادر به تولید شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو