عصر بازار

میلیاردر مشهور سهام اپل را خرید

عصر اعتبار- پس از آنکه در ماه گذشته Carl Icahn میلیاردر مشهور اعلام کرد سهام خود از شرکت اپل را واگذار کرده است، این شرکت با نگاه منفی تحلیلگران در بازار بورس مواجه شد.

میلیاردر مشهور سهام اپل را خرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد ، هفته گذشته شرکت Berkshire Hathaway که متعلق به وارن بافت سرمایه‌دار مشهور آمریکایی است اقدام به خرید سهام اپل کرد که این باعث تغییر شرایط به سود اپل شد.

    این در حالی است که وارن بافت معمولا با احتیاط زیادی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی را درنظر می‌گیرد اما به نظر می‌رسد این بار او ملاحظه خود را کنار گذاشته است.

    بر‌اساس اخبار منتشر شده Berkshire Hathaway بیش از 8/ 9 میلیون سهم از مجموع سهام شرکت اپل را خریداری کرده است. پس از نهایی شدن این خرید و انتشار خبر آن، بلافاصله سهام اپل با افزایش 2 درصدی ارزش روبه‌رو‌ شد.

    نکته مهم، تاثیر مثبت این خرید روی روند حرکتی ارزش سهام اپل، پس از افشای خبر نهایی شدن آن بود. به نحوی که در نتیجه آن، شاهد افزایش 18 میلیارد دلاری ارزش شرکت اپل بودیم. علاوه بر این، از زمان افشای خبر خرید سهام اپل توسط شرکت BH، افزایش 19/ 5 درصدی در ارزش سهام این شرکت نیز رخ داده است.

    این روند در ادامه نیز باعث شد سرمایه‌گذاران دیگر نیز به خرید سهام شرکت اپل ترغیب شوند. به‌عنوان نمونه می‌توان به David Einhorn (از شرکت سرمایه‌گذاری گرین‌لایت) و Leon Cooperman (از شرکت مشاور امگا) اشاره کرد که آنها نیز دست به کار شده و بخشی از سهام شرکت اپل را خریداری کردند. مهر تایید بافت و Einhorn باعث شد ارزش سهام شرکت اپل بار دیگر به 100 دلار نزدیک شود.

    در حال حاضر سازمان‌های سرمایه‌گذاری چیزی در حدود 41/ 58 درصد از سهام اپل را در اختیار دارند اما متخصصان معتقدند این رقم با توجه به تغییرات اخیر، افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو