عصر بازار

اعطای خطوط اعتباری به خارجی ها برای خرید کالاهای ایرانی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه تنزیل ال سی از امکاناتی است که به توسعه صادرات کمک می کند گفت: برای خرید محصولات و کالاهای ایرانی به خارجی ها خطوط اعتباری، ال سی و ری فاینانس اعطا می شود.

اعطای خطوط اعتباری به خارجی ها برای خرید کالاهای ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از واحد مرکزی خبر، صالح آبادی در گردهمایی بزرگ صادر کنندگان و تشکل های صادراتی افزود: امادگی داریم خط اعتباری خرید کالای ایرانی در اختیار کشورها قرار دهیم که روسیه یکی از آنها است و ما به روسیه بعنوان بازار جدید نگاه ویژه داریم .

    وی گفت: بانک توسعه صادرات از منابع داخلی و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 16 درصد برای بخش غیر کشاورزی و 14 درصد برای بخش کشاورزی پرداخت می کند.

    صالح آبادی افزود: ما امادگی داریم از طریق بازار سرمایه هم برای تجار و بازرگانان تامین مالی کنیم که البته نرخ تسهیلات بازار سرمایه بالاتر از نرخ بانک است .

    وی به تسهیلات ارزی بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: در بخش تسهیلات ارزی هم سرمایه درگردش را از منابع بانک در اختیار صادرکنندگان قرارمی دهیم و باتوجه به داشتن عاملیت صندوق توسعه ملی، پروژه هایی که محصولات صادراتی داشته باشند از طریق این صندوق تامین مالی می کنیم .

    صالح آبادی همچنین با بیان اینکه در پروژه های خارجی از طریق اعتبار خریدار به صادرکنندگان خدمات ارائه می کنیم افزود: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی که تقریبا هیچ پروژه ای قابلیت اجرای 2 ساله ندارد از صندوق توسعه ملی درخواست کردیم در قالب اعتبار خریدار این مهلت 8 ساله باشد که کلیات ان مورد موافقت قرار گرفت.

    وی گفت: سازمان توسعه تجارت مبلغ 22 میلیارد تومان یارانه نرخ سود در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده است .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی