عصر بازار

لزوم رتبه‌بندی بانک‌های ایرانی در تعامل با بانک‌های خارجی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک شهر گفت: نظام بانکی ایران برای تعامل با بانک‌های خارجی نیازمند اعتبار‌سنجی از سوی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و دریافت رتبه جهانی در این خصوص است.

لزوم رتبه‌بندی بانک‌های ایرانی در تعامل با بانک‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از  مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، حسین محمدپورزرندی با تاکید بر لزوم توانمندسازی نظام بانکی ایران به منظور فعالیت و رقابت در بازار جهانی، اظهار کرد: نظام بانکی در سال‌های تحریم از قوانین و فضای حاکم بر بانکداری بین‌الملل دور مانده است و امروز کشور در شاخصه‌های مالی و بانکی، می‌بایست بر توانمند‌سازی نظام بانکی در بین بانک‌های دنیا کار کند و همچنین ارتباط با خارج از کشور و بانک‌های جهانی را نیز مورد توجه داشته باشد.

    وی با اشاره به این ‌که سیاست‌های پولی و مالی در رقابت با شرایط روز بانکی در دنیا خواهد بود، افزود: برقراری سوئیف و تعامل با بانک‌های اروپایی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط خصوصی و دولتی از این طریق، از مباحث مربوطه در این مورد است.

    پورزرندی، خاطرنشان کرد: امروز اگر نظام بانکی کشور بخواهد در بحث ارز و تامین منابع مالی وارد شود، به طور حتم، به رتبه‌بندی صورت‌های مالی و اعتبار‌سنجی از سوی شرکت‌های بین‌المللی بزرگ، نیاز است و این در شرایطی است که  قسمتی از بانک‌های کشور در سال‌های تحریم از اعتبار‌سنجی شرکت‌های بین‌المللی بزرگ دور بوده‌اند، بنابراین اولین مشکل ما در این خصوص، بحث اعتبار‌سنجی و کسب رتبه بین‌المللی است.

    وی در ادامه اظهار کرد: بانکداری اسلامی در مجموع ارتباطات بانکی از الزاماتی است که باید مد‌نظر قرار گیرد و در تطبیق قوانین با شبکه بانکداری بین‌الملل نیز باید بر اساس بانکداری اسلامی این انطباق صورت گیرد‌.

    مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر لزوم بازنگری مقررات بانکداری اسلامی گفت: در عمل برای اجرای بانکداری بدون ربا، مشکلات زیادی وجود دارد و در این خصوص باید اصلاحات گسترده‌ای صورت پذیرد.

    به گفته پورزرندی، از معضلات شبکه بانکی در شرایط تحریم و موانع رقابت با نظام‌های بانکی بین‌الملل، ساختار مالی اقتصاد ایران، آئین‌نامه و دستور‌العمل‌ها و مطالبات معوق است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی