عصر بازار

۲۰۱ شرکت دولتی امسال به بخش خصوصی واگذار می شود

عصر اعتبار- فهرست واگذاریهای امسال دولت شامل ۲۰۱ شرکت دولتی منتشر شد.

۲۰۱ شرکت دولتی امسال به بخش خصوصی واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از تسنیم؛ فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ منتشر شد که در آن نام 201 شرکت دیده می شود. همچنین از این تعداد، 93 شرکت مربوط به "گروه یک" واگذاریها و 108 شرکت مربوط به "گروه دو" واگذاریهاست.

    بر اساس این گزارش در این فهرست نام شرکتهایی همچون حمل ونقل بین المللی خلیج فارس؛ مجتمع صنعتی اسفراین؛ نساجی قائم شهر؛ توسعه ایرانگردی و جهانگردی؛ کلیه شرکتهای قابل واگذاری تابعه و وابسته به هر یک از سازمانهای مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی؛ پتروشیمی تبریز؛ پتروشیمی دماوند؛ پتروشیمی دهلران سپهر؛ پتروشیمی فیروزآباد؛ پتروشیمی هگمتانه؛ صنایع پتروشیمی ابن سینا همدان؛ انتشارات سروش؛ نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران؛ آلومینای ایران؛ کاغذ و اسکناس پاکستان؛ هواپیمایی کیش؛ ملی حفاری ایران؛ پست جمهوری اسلامی ایران؛ بانک رفاه کارگران؛ دخانیات ایران؛ مهندسین مشاور مهاب قدس دیده می شود.

    گفتنی است؛ به استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی دولت مجاز و مکلف است تا 100 درصد سهام شرکت‌های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند آن هم تا پایان برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی یعنی سال 88. اما در تبصره 2 ماده 3 این فصل به تمدید این زمان البته با تصویب مجلس شورای اسلامی برای مدت معین اشاراتی شده است.

    همچنین در تبصره های ماده 3 فصل 2 این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه 2» آمده که دولت مجاز و مکلف است به منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه 2 ماده 2، همچنان 20 درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه 2 را در اختیار داشته باشد و 80 درصد باقیمانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی تا پایان سال 93 واگذار کند که این مهلت تا سال 95 تمدید شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو