عصر بازار

همایش فرصت های تجاری حلال مالزی با ایران برگزار می شود

عصر اعتبار- شرکت توسعه صنعت حلال مالزی روز سه شنبه با همکاری شورای تجاری ایران – آ.سه.آن، همایش فرصت های تجاری حلال در ایران را برگزار می کند.

همایش فرصت های تجاری حلال مالزی با ایران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، این همایش با هدف تبادل اطلاعات در مورد فرصت های صنعت حلال در ایران و جذب شرکای تجاری ایرانی فعال در منطقه آ.سه.آن با حضور 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
    در همایش 'فرصت های تجارت حلال: لوازم آرایشی بهداشتی، مراقبت های شخصی و محصولات مصرفی'، 'احمد ماسلان' معاون وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی نیز سخنرانی می کند.
    'جمیل بیدین' مدیر عامل شرکت توسعه صنعت حلال مالزی نیز در این همایش حضور دارد.
    شرکت توسعه صنعت حلال مالزی که زیرمجموعه وزارت صنعت و تجارت خارجی مالزی است، از سال 2006 با هدف توسعه بازار حلال در داخل و خارج از این کشور راه اندازی شد.
    'تجارت در ایران'، 'معرفی شورای تجاری ایران – آ.سه.آن'، 'ظرفیت بازار حلال در ایران و کشورهای همسایه'، 'تسهیل ورود شرکت های مالزی به بازار ایران' و 'تبادل تجربه های تجاری در ایران' در این همایش مورد بحث قرار می گیرد.
    مالزی پیش بینی کرده است ارزش مبادلات دو جانبه این کشور با ایران امسال 15 درصد افزایش یابد.
    ارزش مبادلات تجاری مالزی و ایران سال گذشته میلادی با کاهش حدود 12 درصدی، به یک میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 487 میلیون دلار) رسید و مالزی یکی از دلایل کاهش واردات از ایران را سقوط بهای نفت اعلام کرد.
    کل واردات مالزی از ایران نیز سال گذشته با کاهش 25.6 درصدی به 139 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 34 میلیون دلار) کاهش یافت که این رقم در سال پیش از آن 187 میلیون و 400 هزار رینگیت (حدود 46 میلیون دلار) بود.
    روغن پالم حدود 49 درصد از کل صادرات مالزی به ایران را به خود اختصاص می دهد. مواد شیمیایی 12 درصد و کائوچو طبیعی 11.4 درصد از کل اقلامی است که مالزی به ایران صادر می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو