عصر بازار

هشدار درباره طلا و فلزات معدنی

عصر اعتبار- لاری ادلسون، کارشناس و تحلیلگر فلزات در یادداشتی درباره نوسان قیمت طلا نوشت: حدود سه هفته پیش بود که تقریبا همه مدیران سرمایه گذاری حرفه ای به دنبال سود بردن از رشد قیمت طلا بودند و خرید آن را توصیه می کردند. تا جایی که سرمایه گذاران خرد نیز خرید طلا را در اولویت خود قرار دادند. حتی فرزندان من نیز میپرسیدند آیا زمان خرید طلا و نقره فرا رسیده است یا نه .

هشدار درباره طلا و فلزات معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این میان، خوانندگان توصیه های سرمایه گذاری من نیز به این جمع پیوستند؛ آنها هم به خونم تشنه بودند. آنها فکر میکردند، در حالی که روند افزایش قیمت طلا و رسیدن به بیش از 5 هزار دلار در هر اونس طی چند سال آینده آغاز شده است، شانس خود را برای خرید در زمان کاهش قیمت برای همیشه از دست داده اند.

    در بخش معدن نیز همه چنین احساسی را داشتند . آنها می خواستند مرا در جلو جوخه آتش قرار دهند و خودشان ماشه را بکشند .

    اما من بر موضع و پیش بینی خودم پافشاری کردم و به آنها گفتم: روند افزایش قیمت طلا به سمت 5 هزار دلار در هر اونس فردا اتفاق نمی افتد.

    من تاکید کردم: بر عکس آنچه شما تصور میکنید، شرایط کنونی به گونه ای است که فلزات گرانبها (همه آنها) در مسیر یک سقوط بزرگ قرار دارند  و حرکت بزرگ بعدی آنها، نزولی است .

    برای تایید این ادعا، من مدل های هوش مصنوعی و شبکه عصبی برای طلا را به آنها نشان دادم.

    همانطور که به وضوح در نمودار( انتهای مطلب) نشان داده شده، حرکت نزولی مستقیم برای طلا تا پایان ماه می پیش بینی شده بود.

    طی یک ماه گذشته طلا ظاهر فریبنده خود را از دست داد به طوری که در 25 می نسبت به قیمت 1306 دلاری دوم می بیش از 65 دلار در هر اونس کاهش داشت .

    حالا من قیمت 1241 دلاری را برای فروش پیش بینی کرده ام. اگر طلا بتواند این سطح را بشکند، ارزش این فلز گرانبها دستکم تا سطح 1202 دلار کاهش خواهد یافت و ا گر به راهش ادامه دهد، انتظار میرود قیمتها به سطوح مقاومت بین 1160 و 1180 دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد.

    بنابراین هر جا که احساس کنم روند صعودی آغاز شده است، به همه آنهایی که به این موضوع اهمیت میدهند خواهم گفت تا جایی که امکان دارد طلا، نقره، پلاتین، پالادیوم و سهام شرکتهای معدنی را بخرند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو