عصر بازار

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

عصر اعتبار- طلای جهانی پس از اینکه روز گذشته به پایین‌ترین قیمت در سه ماه و نیم گذشته کاهش پیدا کرد، در معاملات روز جاری اندکی افزایش یافت.

طلای جهانی اندکی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.6 درصد افزایش یافت و به 1212.31 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به 1999.60 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت در سه ماه و نیم گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت آخرین بار 1.30 دلار یا 0.1 درصد کاهش یافت و در 1215.40 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 5.50 دلار یا 0.5 درصد کاهش یافت و در 1208.80 دلار بسته شد.

    طلا تحت تاثیر دورنمای افزایش قریب الوقوع نرخهای بهره و صعود ارزش دلار، از ابتدای ماه مه تا امروز حدود 6.2 درصد کاهش قیمت داشته و در مسیر بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر قرار دارد.

    به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، بدبینی زیادی در حال حاضر در خصوص قیمت طلا وجود دارد و این بدبینی همچنان قیمتها را تحت فشار قرار می‌دهد.

    طلا که دارایی امن به شمار می‌رود در چند هفته اخیر که مقامات بانک مرکزی آمریکا از جمله جانت یلن، رییس بانک مرکزی از احتمال افزایش نرخها در ماه‌های آینده خبر داده اند تحت فشار فروش قرار گرفته است.

    جیمز بولارد، رییس فدرال رزرو سنت لوییس روز دوشنبه گفت بنظر می‌رسد بازارهای جهانی برای افزایش نرخهای آمریکا در تابستان آماده هستند با اینهمه وی به زمان دقیق این اقدام اشاره ای نکرد.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز سه شنبه در بالاترین سطح دو ماه اخیر قرار داشت. این ارز از دورنمای تحکیم سیاست پولی تقویت شده و طلا را که به ارز آمریکا معامله می‌شود برای خریدارانی که از واحدهای ارزی دیگر استفاده می‌کنند گرانتر کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران منتظر انتشار آمار اشتغال آمریکا در ماه مه هستند که قرار است روز جمعه اعلام شود و در صورت قوی بودن این آمار، احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست ماه ژوئن بانک مرکزی آمریکا حتمی است.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری در ماه مه 9.5 درصد کاهش داشته که نخستین کاهش ماهانه این فلز در سال جاری میلادی و بزرگترین کاهش ماهانه نقره از سپتامبر سال 2014 است. هر اونس پلاتین و پالادیم هم با بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر روبرو هستند. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 16.12 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.29 درصد افزایش، 981.81 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، به 548.38 دلار رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی