عصر بازار

در اختتامیه جشنواره خیرین مدرسه مطرح شد؛

تعهد هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حرکت خیرین در کمک دولت می تواند فضاهای آموزشی غیراستاندارد آموزش و پرورش را به حالت استاندارد در آورد گفت: پیش بینی آموزش و پرورش تحقق کمک یک هزار میلیارد تومانی خیرین به امر مدرسه سازی ، مدرسه داری و مدرسه یاری است.

تعهد هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه‌سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در اختتامیه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در بازه زمانی یازدهم اردیبهشت ماه تا یازدهم خرداد ماه جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان تهران و در دیگر استان های کشور برگزار شده است که همکاری خوب استانداران در حرکت مردمی بسیار خوب و قابل تقدیر است.

    وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خیرین به طور میانگین روزانه 7 کلاس درس ساخته اند، تصریح کرد: از مجموع 500 هزارکلاس درس آموزش وپرورش  بیش از یک صد هزار کلاس درس آن با مشارکت خیرین ساخته شده و در این کلاس ها بیش از 2 ونیم میلیون دانش آموز تحصیل می کنند که این امر با قیات الصالحات خیرین هم در زمان حیات و هم در زمان فوتشان خواهد بود.

    عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: خیرین می تواند در امر مدرسه سازی ، مدرسه یاری و مدرسه داری آموزش وپرورش را یاری کنند و این درحالی است که دولت نیز به آموزش و پرورش عنایت خاص داشته است .

    وی با بیان اینکه آموزش و پرورش چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی گسترده ترین نهاد کشور است خاطرنشان کرد: مدیریت 105 هزار مدرسه رسیدگی به وضعیت تحصیلی  بیش از 13 میلیون دانش آموز و پرداختن به امور قریب به یک میلیون فرهنگی تنها از عهده یک وزارتخانه بر نمی آید و همه مردم باید به آموزش و پرورش در این امر کمک کنند .

    فانی توسعه مشارکت ها را یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: حضور خیرین مدرسه ساز، مدرسه یار و مدرسه دار یکی از مصادیق  توسعه مشارکت در آموزش وپرورش است و در این شرایط باید اعلام کرد که یک سوم فضاهای آموزشی کشور در مقابل بلایای طبیعی مانند، زلزله مقاوم نیست  و  حضور خیرین و دولت می تواند این مشکل آموزش و پرورش را حل کند.

    گفتنی است، در پایان این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اهداء لوح سپاس از زحمات خیرین مدرسه ساز استان تهران تقدیر کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو