عصر بازار

توسعه صنایع کوچک در سایه حمایت دولت

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه توسعه صنعت کشور نیازمند اصلاح نقشه راه صنایع کوچک و بزرگ است گفت: با ارائه تسهیلات می توان گرهی از مشکلات این بخش را باز کرد.

توسعه صنایع کوچک در سایه حمایت دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امرالله امینی کارشناس اقتصادی  با اشاره به اینکه صنایع کوچک مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته، می توانند کمک زیادی به صنعت داشته باشد افزود: بنابراین برای توسعه صنایع کشور نیازمند اصلاح نقشه راه صنایع کوچک و بزرگ هستیم تا بتوانیم رونق را به عرصه صنعت برگردانیم.

    وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک برای پویایی و توسعه نیاز به اخذ تسهیلات بانکی دارند گفت: متاسفانه صنایع کوچک و بزرگ همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند به طوری حتی بانک ها با ارائه تسهیلات ناچیز تاکنون نتوانستند گرهی از مشکلات این بخش را بازکنند؛ چرا که دلیل اصلی این امر بیشتر به خاطر نبود مطالعه در ارائه تسهیلات است.

    این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ باید وزراتخانه صنایع و معادن برنامه مدون داشته باشد تا بتواند این حلقه های توسعه ای را به همدیگر متصل نماید؛ چرا با این علاوه بر ایجاد اشتغال عرصه برای رونق اقتصادی در بخش خای مختلف فراهم می شود.

    امینی با بیان اینکه به چند طریق می توان مشکل رکود را برطرف کرد اظهار داشت: یکی از گزینه گشایش اعتبار از لحاظ مسایل مالی و پولی است که می تواند به واحدهای تولید کمک قابل توجه ای نماید.

    وی در پایان تاکید کرد: مسئولان می توانند کمک شایانی به واحدهای تولیدی داشته باشند چرا که کمک به آنها سبب شده که بتوانند واحدهای تولیدی خوبی داشته باشند و باعث عدم تعدیل نیرو دراین بخش های تولیدی باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی