عصر بازار

پیام دکتر ابراهیمی بمناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) و یوم الله ۱۵ خرداد:

ولایت فقیه و استکبار ستیزی معرف دکترین امام خمینی (ره)

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک انصار در پیامی ولایت فقیه و استکبارستیزی را از شاخص‌های برجسته و معرّف دکترین امام خمینی (ره) دانست.

ولایت فقیه و استکبار ستیزی معرف دکترین امام خمینی (ره)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در آستانه فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و یوم الله پانزدهم خردادماه پیامی صادر کرد.

    دکتر ابراهیمی در این پیام، با گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و یوم الله پانزدهم خردادماه، امام خمینی(ره) را از نوادر تاریخ اسلام و قرن چهاردهم قلمداد و آورده  است:

          امام خمینی (ره) طلایه دار "اسلام ناب محمدی (ص)" و پیشتاز مبارزه شجاعانه و عزت‌مندانه با "طاغوت داخلی" و "استکبار جهانی" بوده و منظومه‌ی فکری و عملی ایشان حاوی مؤلفه‌هایی است که در ژرفای آن "نقشه راه" سعادت جامعه‌ی بشری نهفته است.

    در این پیام افزوده شده است:

        تأمل در اندیشه‌های کلان امام خمینی (ره) و دکترینی که آن شخصیت عالیقدر و کم نظیر برای نیل بشریت به حق و حقیقت و راه یابی به زندگی توأم با "ایمان"، "معنویت" و "عدالت" و قرار گرفتن در ساحل "آزادگی" و "حق طلبی" ترسیم  و تعریف کرده‌اند نشان می‌دهد "ولایت فقیه" و "استکبارستیزی" از مفاهیم و شاخص‌های برجسته و در حقیقت معرّف این دکترین به شمار می رود.

    دکتر ابراهیمی در این پیام یوم الله 15 خرداد را نقطه عطف انقلاب اسلامی و سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های شگفت آور تدریجی در مسیر تاریخ میهن و ملت ایران قلمداد و تأکید کرد:

         قیام مردمی 15 خرداد و 12 محرم سال 1342 سند زنده استکبارستیزی و مخالفت شجاعانه ملت ایران با رژیم سکولار و ریاکار پهلوی است که به تعبیر امام راحل (ره) از شعله‌های فروزان نهضت سید مظلومان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برابر حکومت فاسد بنی‌امیه به شمار می‌رود که توانست دکترین امریکایی‌ها در حفظ نظام شاهنشاهی را با شکست مواجه سازد.

    مدیرعامل بانک انصار در پیام خود خاطرنشان کرده است:

        اصول، ارزشها و آرمان‌های انقلاب که امروز در قالب "گفتمان انقلاب اسلامی" فراتر از جغرافیای کشور، نفوذ تعیین کننده خود را در منطقه راهبردی غرب آسیا و نیز در بخش‌های دیگری از پنج قاره جهان متبلور و جذب خیل عظیمی از انسان‌های تشنه عدالت و معنویت را رقم زده است؛ روح اندیشه و تفکری است که امام راحل(ره) مبدع آن و خلف شایسته آن حضرت مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مروج و مقوم آن هستند.

      مدیرعامل بانک انصار در این پیام ایمان، باور، شجاعت و پیشتازی امام (ره) در عرصه استکبارستیزی را پدیده‌ای کم نظیر توصیف و تصریح کرده است:

         در ترسیم شجاعت و عزم پولادین و ضعف‌ناپذیر امام (ره) در عدم سازش با استکبار و ستیز دائمی با مستکبران همین بس که فرمودند: "اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش بسوزانند ... هرگز امان نامه کفر و شرک را امضاء نمی‌کنیم."

    وی در این پیام خاطرنشان کرده  است:

        امام خمینی (ره)، معجزه "انقلاب اسلامی" و نعمت "ولایت فقیه" را نسخه نجات بخش امت اسلامی در عصر "جاهلیت مدرن" می‌دانست و گذر زمان نشان داد پس از رحلت ایشان با مدیریت ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همت و بصیرت ملت ایران، این حقیقت چگونه مرزهای متعارف را در نوردیده است و فراتر از جهان اسلام، کانون توجه ملل و جوامع آزادیخواه و حق طلب قرار گرفته است، به گونه‌ای که هم اکنون بزرگ ترین چالش قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر و در رأس آن "طاغوت اعظم" و "شیطان اکبر" آمریکای حیله گر را رقم زده است.

    مدیرعامل بانک انصار در ادامه این پیام مدیریت حکیمانه و راهبردی جانشین صالح، شجاع و دوراندیش امام (ره) طی 27  سال اخیر را امتداد ولایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و عامل میرایی و ناکامی سیاست‌های سلطه گرانه قدرت‌های استکباری دانست و افزود:

        "زعامت" انقلاب و نظام برغم تغییر و تحولات در ساختار رسمی کشور و رفت و آمد دولت‌ها و مجلس‌ها و مواجه بودن با زنجیره‌ای از نقشه‌ها و دسیسه‌های جبهه دشمنان از یک ثبات، پایداری و استحکام مثال زدنی برخوردار بوده است و همین ظرفیت و قابلیت شگفت‌انگیز و حیرت‌آور است که امکان مهندسی "نقشه راه" موفق برای تداوم انقلاب و پیشرفت ملت ایران را فراهم ساخته است.

    دکتر ابراهیمی در پایان پیام خود گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) به ویژه در سالگرد ارتحال ملکوتی ایشان را پاسداشت "خوبی‌ها" و "امر به معروف" قلمداد و با تأکید بر لزوم بازشناسی شخصیت گران سنگ و ذوابعاد آنحضرت به ویژه آشناسازی نسل جوان جامعه‌ی  اسلامی با اهداف و آرمان‌های بلند وی را امری ضروری و مهم توصیف و تصریح کرده است:
    "خانواده بزرگ بانک انصار" همراه با آحاد ملت ایران در سراسر میهن اسلامی با حضور در آئین‌های شکوهمند گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره)، ضمن "تجدید پیمان" با آرمان‌های بلند آنحضرت، "بیعت ناگسستنی" خود با "ولی فقیه زمان" امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) را نیز تجدید و بر صیانت همه جانبه از "صورت و سیرت انقلاب اسلامی" و عمل به وصایای جاودان حضرت روح الله (ره) و منویات رهبری معظم انقلاب تأکید خواهند کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی