عصر بازار

جلال پور:

رقابتی کردن بنگاه ها به یک نهضت ملی و جدی نیاز دارد

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای رقابتی کردن بنگاه ها باید یک نهضت جدی در کشور به راه انداخت.

رقابتی کردن بنگاه ها به یک نهضت ملی و جدی نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، محسن جلال پور در سیزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: باید تولید باکیفیت، با قیمت رقابتی برای عرضه در بازارهای جهانی در نظر باشد.

    وی اضافه کرد: باید شفافیت سازی در بنگاه ها، روزآمدی علم و تخصص مدیریتی بنگاه، ایجاد سازوکار حضور در بازار بین المللی و علمی و جهانی سازی بنگاه ها به یک نهضت در کشور تبدیل شود.
    رئیس اتاق ایران ادامه داد: هم باید انتظار سیاستگذاری رقابتی و صحیح را داشت و هم بنگاه‌ها را رقابتی و به روز کرد. اتاق‌ها و تشکل‌های ما نیز باید خود را برای یک حرکت جدی و فعال آماده کنند.
    جلال‌پور گفت: در سه سال گذشته، دولت یازدهم برای ایجاد آرامش، کنترل تورم و باز کردن عرصه بین الملل برای بنگاه ها و فعالان اقتصادی گام های خوبی برداشته است اما شرایط امروز اقتصادی، خوب نیست.
    رییس پارلمان بخش‌خصوصی اضافه کرد: باید از مجلس نهم به سبب همت در وضع قوانین برای گره گشایی از اقتصاد کشور تشکر کرد اما این قوانین هم نتوانست وضع اقتصاد را به شرایط قابل قبولی سوق دهد.
    به گفته وی، امروز شرایط بنگاهها به هیچ وجه شرایط خوبی نیست زیرارکود بسیاری از آنها را زمین گیر کرده و برخی نیز در انبوهی از مشکل ها با درصدی از ظرفیت خود به کار مشغولند.
    جلاپورعنوان کرد: فشار تحریم ها در سال های گذشته، سیاست های نادرست و مقطعی، بی ثباتی در تصویب قوانین، تعریف غلط پروژه های عمرانی، بزرگ شدن دولت، اجرای نادرست طرح هدفمندی یارانه ها، افزایش بدهی دولت به بخش خصوصی و بانک ها و... یک کلاف سردرگم از مشکل اقتصادی را به این برهه از زمان تحمیل کرده و در کنار این تحمیل ها داروی مُسکّن همیشگی یعنی پول لایزال منابع نفتی هم ته کشیده است.
    به گفته او، درمان بیماری اقتصادی ایران به یک جراحی بزرگ و عزم ملی نیاز دارد.
    وی افزود: حاصل دیدار با دهها هیات اقتصادی که در این یکسال به کشور سفر کرده اند و همه سفرهای متعددی که برای وصل بنگاه های ایران به دیگر کشورها برای مشارکت و سرمایه گذاری مشترک داشته ایم به من این مطلب را فهماند که بنگاه های ما برای بهره بردن از سرمایه و فناوری نوین آمادگی لازم را ندارند.
    رییس اتاق ایران اضافه کرد:‌ اتاق‌ها باید علمدار روزآمدسازی، افزایش بهره وری، علمی و به روز سازی بنگاه‌های کشور شوند.
    وی افزود: بانک ها نیز در این مقوله وظیفه سنگینی بر عهده دارند. در نشست های کشورهای مختلف متوجه شدم بانک های ما تا استانداردهای بین الملل فاصله دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی