عصر بازار

۳ عامل موثر و مهم بر نوسانات قیمت طلا

عصر اعتبار- کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر ۳ عامل مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

۳ عامل موثر و مهم بر نوسانات قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای ضعیف اشتغال آمریکا قرار گرفت و با رشد 30 دلاری روبرو شده است.

    نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن تنها 4 درصد خواهد بود. وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که طی ماه گذشته تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده که این پایین ترین رقم در 6 سال اخیر به شمار می رود.

    بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد که علت اصلی آن انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا و کاهش ارزش دلار خواهد بود.

    به نظر می رسد سخنرانی مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه می تواند عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

    کاهش اشتغال نشانگر افت رشد اقتصادی آمریکا در ماه می بوده و این مساله نگرانی های تازه ای را در خصوص وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو به وجود آورده است.

    عامل مهم دیگر موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده اعلام نرخ بهره بانک های مرکزی استرالیا، هند و نیوزلند خواهد بود.

    در حالی که بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن همچنان به اجرای سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره ادامه می دهند، فدرال
    رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است.

    عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت طلا در روزهای آینده موثر باشد، نوسانات ارزش دلار آمریکا، سهام اوراق قرضه و بازار انرژی خواهد بود.
    به خصوص نوسانات قیمت نفت در بازار آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. سرمایه گذاران بازار طلا نگرانی زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا دارند.

    برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز از مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته های آینده خواهد بود.

    بنابر گزارش بورس کالای ایران ، به نظر می رسد وضع تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو