عصر بازار

تفاهمنامه همکاری صندوق های تامین اجتماعی ایران و آفریقای جنوبی امضا می شود

عصر اعتبار- تفاهمنامه مشترک همکاری صندوق های تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در سفر آتی وزیر کار این کشور آفریقایی به تهران امضا می شود.

تفاهمنامه همکاری صندوق های تامین اجتماعی ایران و آفریقای جنوبی امضا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه یکصد و پنجمین نشست بین المللی کار با خانم «نلیسیو میلدرد اولیفانت»* وزیر کار آفریقای جنوبی، دیدار و گفت و گو کرد.
    در این دیدار درباره توافق های همکاری مشترک دو وزارتخانه در زمان سفر رییس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران رایزنی شد.
    دو طرف بر همکاری مشترک صندوق های تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی تاکید کردند و قرار شد در سفر آتی وزیر کار آفریقای جنوبی به تهران تفاهمنامه مشترک در این زمینه به امضای دو طرف برسد.
    بر اساس این گزارش، زمان سفر وزیر کار آفریقای جنوبی به تهران بزودی پس از رایزنی های دوجانبه قطعی می شود.
    همچنین در این دیدار درباره تبادل مربی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای بویژه فناوری های نوینی مانند آی.تی، گسترش مشاغل و کارآفرینی. انتقال تجربه برای ایجاد اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط و نیز برنامه های توسعه کارآفرینی رایزنی شد.
    بر اساس این گزارش، پنجم اردیبهشت ماه رییس جمهوری آفریقای جنوبی در صدر هیات 180 نفره به تهران وارد شد.
    6 وزیر کابینه آفریقای جنوبی و نزدیک به 100 نفر فعال اقتصادی وی را همراهی می کردند.
    این نخستین سفر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی به ایران پس از 37 سال بود. البته «نلسون ماندلا» رهبر مبارز و فقید این کشور، پیش و پس از دوران ریاست جمهوری خود به ایران آمده بود.
    قرار بود زوما دهم اسفند گذشته (1394) به تهران سفر کند که این سفر به دلیل بحران داخلی در کشورهای قاره آفریقا به تعویق افتاد.
    در این سفر هشت سند همکاری در بخش های مختلف اقتصادی مانند تجارت و صنعت، ایجاد کارگروه مشترک سرمایه گذاری و همچنین همکاری کشاورزی بین ایران و آفریقای جنوبی امضا شد.
    یادداشت تفاهم همکاری مدیریت منابع آبی، برنامه همکاری در زمینه فرهنگ و هنر، همکاری های بیمه ای، یادداشت تفاهم تبادل اطلاعات ملی مربوط به پولشویی و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت ایران و «پتروسای» آفریقای جنوبی دیگر اسنادی امضا شده دو کشور بود.
    یکصد و پنجمین نشست وزیران کار عضو سازمان بین المللی کار از دهم تا بیست و یکم خردادماه با حضور نمایندگان و اعضای سه جانبه (دولت، کارگر و کارفرما) در دفتر مرکزی این سازمان در شهر ژنو سوییس در حال برگزاری است.
    این نشست مهمترین رویداد بین المللی در زمینه کار و امور اجتماعی است و کشورهای عضو در بالاترین سطح در آن شرکت می کنند.
    از جمهوری اسلامی ایران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی به ژنو رفته است.
    سخنرانی در نشست مجمع عمومی، جلسه کشورهای غیرمتعهد و نشست وزیران کار کشورهای آسیا و اقیانوسیه و همچنین دیدار با مسئولان بین المللی از برنامه های سفر ربیعی به ژنو است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی