عصر بازار

وزیر کشور:

نظام بودجه ریزی کشور متناسب با اقتصاد مقاومتی باشد

عصر اعتبار- وزیر کشور با بیان اینکه با تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمد، اشتغال و اصلاح الگوی مصرف حاصل می شود، بر ضرورت تنظیم شیوه های مالی بر اساس ساختار اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

نظام بودجه ریزی کشور متناسب با اقتصاد مقاومتی باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه در نشست اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوعی لازم و علمی است که هر فرد عاقلی ضرورت آن را احساس می کند، گفت: برای اینکه روی پای خود بایستیم و به لحاظ اقتصادی مستقل باشیم باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم .
    وی تبدیل اقتصاد مقاومتی به باور عمومی جامعه را ضروری دانست و افزود: کشور ما به جهت دارا بودن منابع مختلف باید اقتصاد مقاومتی را به سرمنزل مقصود برساند .
    وزیر کشور اظهار کرد: نباید برداشت ما از اقتصاد مقاومتی منجر به اجرای پروژه شود، بلکه مهم رسیدن به باور و انگیزه انجام آن است .
    وی ادامه داد : با تحقق اقتصاد مقاومتی به خودی خود افزایش درآمد ، اشتغال و اصلاح الگوی مصرف حاصل می شود.
    رحمانی فضلی با یاداوری اینکه در دوران دفاع مقدس هم به این موضوع پرداخته شد ، گفت: ولی هرگز به صورت ساختاری ماندگاری آن اتفاق نیفتاد .
    وی بر کاهش بروکراسی و ایجاد سهولت و روان سازی کارها تاکید کرد و گفت: تمرکز اختیارها از آسیب های اقتصاد مقاومتی است .
    وزیر کشور با بیان اینکه در استان ها باید نظام بروکراسی کاهش یابد ، خاطرنشان کرد: تنها 15 درصد امور نیازمند تصمیم گیری در سطح ملی است .
    وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت فناوری در دنیا ساختارها را نیز تغییر داده است ، گفت: افزایش سرعت تغییرات موجب افزایش مطالبات می شود .
    رحمانی فضلی با اشاره به اینکه سرعت تغییرات یکسال برابر با 20 سال گذشته است ، اظهارکرد: به عنوان کشور انقلابی اگر نتوانیم به این تغییرات برسیم توان رقابت با دنیا را نخواهیم داشت .
    وی تاکید : ما تنها نباید خود را متمرکز به بازار قالی و میوه کنیم زیرا دست یابی به سایر بازار قدرت و ارزش افزوده ما را افزایش می دهد .
    وزیر کشور با بیان اینکه محصولات کشاوزی ما قدرت رقابت ندارند، گفت: باید به گونه ای کار کنیم که مطالبات مردم و تغییرات را پاسخ داده و قدرت رقابت را بالا ببریم.
    وی اضافه کرد: مردم عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و هیچ اقتصاد مقاومتی بدون مردم معنا ندارد، لذا دولت ها باید موانع را رفع کنند و برای اقتصاد مقاومتی زمینه را هموار کنند.
    رحمانی فضلی با بیان اینکه حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی کند است، تاکید کرد: باید روش ها و شیوه ها را به مرور تغییر دهیم، زیرا مهم این است که نظام پای کار آمده و پرچم این مهم را رهبری به دست گرفته اند.
    وی یادآور شد: موضوع درون زا بودن اقتصاد از ابتدای انقلاب مطرح بود، ولی رهبر معظم انقلاب مانیفست اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند که به طور حتم باید درون زا بوده و برون نگر باشد.
    وزیر کشور با اشاره به اینکه برون نگر بودن مترادف با عدم واردات نبوده و فقط صادرات محض نیست، گفت: ما می توانیم فناوری، مدیریت و کالاهای سرمایه ای را وارد کنیم و در کنار آن به امر صادرات نیز اهتمام کنیم.
    وی اظهار کرد: اگر می خواهیم تولید خوبی داشته باشیم، باید بازارهای منطقه را حفظ کنیم، زیرا که بازارهای منطقه ظرفیت بزرگی برای صادرات کالاهای تولید داخل است.
    وی افزود: در حکومت دینی، رضایت مندی و مشارکت مردم شرط است، بنابراین به مردمی نیاز داریم که راضی بوده و همراه نظام باشند و در کارها مشارکت کنند.
    رحمانی فضلی، نخستین خواسته مردم را عدالت دانست و اضافه کرد: اکنون ما مشکل عدالت توزیع منطقه ای، عدم رعایت عدالت در توزیع منابع و جمعیت را داریم، لذا عدالت محوری مساله ای است که باید مدنظر داشته باشیم.
    وی تشریح کرد: باید در جاهایی سرمایه گذاری کنیم که دانش و فناوری جهانی را به همراه داشته باشد ؛ الحمدالله ما امروز به سخت ترین و پیچیده ترین فناوری ها دسترسی داریم ولی باید بسترها را فراهم کنیم.
    وزیر کشور با اشاره به افزایش بهره وری در تولید گفت: باید زمان را کوتاه کرده و کیفیت را افزایش دهیم تا قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشیم.
    وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف، افزود: آذربایجان شرقی مدیران خوب، موقعیت جغرافیایی ممتاز و فرهنگ و تاریخ خوبی دارد که با اتکا به آن باید موانع اقتصادی را رفع کنیم.
    وی با بیان اینکه باید مجوز سرمایه گذاری زودتر از یک ماه صادر شود و سرمایه گذار نباید معطل شود، خطاب به مدیران حاضر در نشست تاکید کرد: نخست مجوز را آماده کنید، بعد به دنبال سرمایه گذار بروید.
    رحمانی فضلی گفت: ائمه جمعه نقش موثری در ترویج اقتصاد مقاومتی و دعوت مردم به آن دارند.
    در این نشست کتاب 'فرصت های شغلی آذربایجان شرقی' رونمایی و از فعالان برگزاری انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در استان تجلیل شد.
    نشست یکروزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با هدف بررسی راهکارهای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت دولت تدبیر و امید با حضور وزیر کشور و مسئولان دولتی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی