عصر بازار

اظهارات مهم یلن قیمت طلا را نزدیک به بالاترین سطح در ۲ هفته اخیر تثبیت کرد

عصر اعتبار- اظهارات محتاطانه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بهره موجب شد تا ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا شده است.

اظهارات مهم یلن قیمت طلا را نزدیک به بالاترین سطح در ۲ هفته اخیر تثبیت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه در اظهارات مهمی تاکید کرد که افزایش تدریجی نرخ بهره هنوز تصمیم مناسب و درستی خواهد بود.

    بر اساس این گزارش یلن البته اشاره ای به زمان دقیق افزایش نرخ بهره نکرده است. این اظهارات موجب شد تا ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبرو شود و قیمت طلا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1245 دلار افزایش یابد.

    پس از اظهارات یلن گمانه زنی ها و نظرات مختلفی از سوی تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی مطرح شده است. 2 مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا نیز پیش بینی کردند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

    رویس مندز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی آی بی سی تاکید کرد: به نظر می رسد انتشار امارهای مایوس کننده اشتغال در آمریکا، مسیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را تغییر نداده است. البته فدرال رزرو رویکرد تدریجی را برای افزایش نرخ بهره در پیش خواهد گرفت.

    پل اشورث اقتصاددان ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز تصریح کرد: اظهارات اخیر جانت یلن موجب نخواهد شد تا تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2016 میلادی تغییر کند و به نظر من فدرال رزرو تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

    وی افزود: فدرال رزرو احتمالا منتظر برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا خواهد بود و در نشست جولای نرخ بهره را افزایش می دهد.

    شاخص ارزش دلار نیز امروز سه شنبه به 93.95 واحد رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.03 درصد کاهش به 881 تن رسیده است.

    گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

    به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا، انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی