عصر بازار

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی

تندیس بانک دوستدار محیط زیست به مدیرعامل بانک اقتصادنوین اهدا شد

عصر اعتبار- همزمان با امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و افتتاح پردیس نوین، از بانک اقتصادنوین به عنوان "بانک دوستدار محیط زیست" تقدیر شد.

تندیس بانک دوستدار محیط زیست به مدیرعامل بانک اقتصادنوین اهدا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در مراسم تبادل این تفاهم‌نامه و افتتاح پردیس نوین که با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد به پاس فعالیت‌های ارزنده بانک اقتصادنوین در حوزه محیط زیست، تندیس "بانک دوستدار محیط زیست" به حسن معتمدی، مدیرعامل این بانک اهدا گردید.
    معصومه ابتکار در این مراسم با تاکید بر نگاه ویژه رئیس دولت یازدهم به موضوع محیط زیست گفت: این توجه در حالی است که دولت با اولویت‌های بسیاری در حوزه اقتصاد، اشتغال و بین‌الملل مواجه است.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن یادآوری نگاهی که در گذشته به موضوع محیط زیست در طرح‌های اقتصادی، صنعتی و توسعه‌ای وجود داشت گفت: نگاه غلط گذشته به موضوع محیط زیست و تاکید بر ضرورت رشد اقتصادی و صنعتی به هر قیمتی که منجر به آسیب‌های فراوان به سلامت انسان و محیط زیست می‌شد، اکنون تغییر کرده است.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بانک‌های جهانی برای ارائه تسهیلات بانکی از متقاضیان حوزه صنعت و تولید درخواست مجوز ارزیابی زیست محیطی دارند گفت: بانک‌ها معتقدند هر پروژه صنعتی و توسعه‌ای باید علاوه بر توجیه اقتصادی دارای توجیه زیست محیطی نیز باشند.
    ابتکار با تجلیل از اقدامات عملی بانک اقتصادنوین در حوزه محیط زیست گفت: احداث پردیس نوین و کاشت بیش از 7000 نهال در مجموعه پارک پردیسان کار بسیار ارزشمندی بود که توسط بانک اقتصادنوین انجام شد.
    ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی هم در این مراسم به ارتباط محیط زیست و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: نادیده گرفتن محیط زیست یکی از چالش‌های فعالیت‌های اقتصادی است.
    وی تاکید جهانی بر موضوع حسابداری محیط زیست و اقتصاد سبز را نشانه درک بشری از اهمیت موضوع محیط زیست دانست و افزود: در حالی که طی دهه‌های گذشته بشر تنها به اعداد و ارقام کسب شده در حوزه اقتصادی و توسعه‌ای دلخوش بود، امروز معتقد به حسابرسی سبز و ورود هزینه‌ها و خسارات وارده به منابع طبیعی و محیط زیست طی اجرای این فعالیت‌هاست.
    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به همراهی نظام بانکی کشور در مقوله حفاظت از محیط زیست، بانک اقتصادنوین را از جمله بانک‌های فعال در انجام اقدامات عملی در این حوزه دانست و با اشاره به افتتاح شعبه سبز و سایر اقدامات این بانک اظهار داشت: با اقداماتی که بانک اقتصادنوین در زمینه حفاظت از محیط زیست انجام داده است می‌توان بانک اقتصادنوین را بانک اقتصاد سبز نامید.
    در بخش دیگری از این مراسم حسن معتمدی، مدیرعامل بانک اقتصادنوین با تشریح اقدامات بانک اقتصادنوین در حوزه محیط زیست تصریح کرد: موضوع حفاظت از محیط زیست برای بانک اقتصادنوین موضوع بسیار مهمی است تا آنجا که در برنامه استراتژیک بانک نیز این مقوله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
    وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه 35 بندی میان بانک اقتصادنوین و اداره کل محیط زیست استان تهران در سال 1393، افزود: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه تاکنون اقدامات عملی بسیار خوبی انجام شده است که علاوه بر احداث پردیس نوین می‌توان به افتتاح نخستین "شعبه سبز" نظام بانکی و تدوین استانداردهای آن، رعایت الزامات مدیریت سبز در معماری ساختمان‌ها و تاسیسات جدید بانک، آموزش مباحث زیست محیطی به کارکنان و مشتریان، تلاش در جهت حذف کاغذ در نظام اداری بانک و حمایت از محیط‌بانان کشور و یوز ایرانی اشاره کرد.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین شرط رعایت الزامات زیست محیطی در اعتبارسنجی شرکت‌های متقاضی تسهیلات را از دیگر اقدامات بانک اقتصادنوین در این زمینه دانست و افزود بانک اقتصادنوین همچنین آمادگی خود را برای ورود به بحث مدیریت پسماند و تخصیص منابع به این حوزه را نیز اعلام نموده است.
    وی با اشاره به پیشرو بودن بانک اقتصادنوین در توسعه بانکداری سبز گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد تراکنش‌ها در بانک اقتصادنوین به صورت غیر حضوری و به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
    معتمدی با اشاره به شعار "با هم برای هم" به عنوان شعار بانک اقتصادنوین گفت: شعار بانک در فعالیت‌های زیست محیطی برگرفته از همین شعار، "با هم برای طبیعت" در نظر گرفته است.
    وی افتتاح پردیس نوین را شروع فعالیت بانک در حوزه درختکاری دانست و افزود، ابتدا قرار بود در این مجموعه 7000 نهال غرس شود که با همکاری اداره کل محیط زیست استان تهران تعداد نهال‌های غرس شده به بیش از 9000 نهال افزایش یافت.
    لازم به ذکر است پس از این مراسم مجموعه "پردیس نوین" که به همت بانک اقتصادنوین با کاشت بیش از 9000 نهال در مجموعه پارک پردیسان احداث شده است با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح گردید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی