عصر بازار

ورود بازار مسکن به رونق نسبی

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به نیازمندان در ماه رمضان

عصر اعتبار- سخنگوی دولت از رونق نسبی بازار مسکن در دو ماهه امسال خبر داد و گفت: با دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در پرداخت یارانه‌های غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند به مناسبت ماه رمضان، ۱۶۰ میلیارد تومان به وزارت کار پرداخت شد.

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به نیازمندان در ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، گفت: دومین سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته و چهارشنبه گذشته قرارداد آن اجرایی شده است. این سرمایه گذاری مربوط به 5 هزار مگاوات انرژی الکتریکی با ارزش 4,2 میلیارد دلار است.

    وی افزود: این سرمایه‌گذاری خارجی در قالب نیروگاه‌هایی در اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، سوفیان و بناب به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و هیچ تعهد و تضمینی متوجه دولت ایران نخواهد بود.

    سخنگوی دولت از رونق نسبی در بازار مسکن طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت در سال جاری خبر داد و گفت: طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت برای واحدهای مسکونی و آپارتمانی از جهت معاملات و ارزش آن، رشدهایی حاصل شده است. در فروردین تعداد معاملات 19 درصد رشد داشته و ارزش واحدهای مسکونی 33,4 درصد رشد داشته است. در اردیبهشت‌ماه نیز تعداد معاملات 7 دهم درصد با ارزش معاملات 5,1 درصد، رشد داشته‌ایم.

    نوبخت ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در پرداخت یارانه‌های غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند به مناسبت ماه مبارک رمضان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 160 میلیارد تومان به وزارت کار پرداخت کرد.

    سخنگوی دولت درباره خرید هواپیماهای جدید گفت: خرید 118 ایرباس مسیر خود را طی می‌کند و شورای اقتصاد بر آن نظارت دارد و باید تایید کنم که دولت در این زمینه تضمینی پرداخت نخواهد کرد.

    وی درباره جلسه روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: ستاد اقتصادمقاوتی روز گذشته تشکیل جلسه داد و آخرین گزارش‌ها از فعال شدن 7 هزار واحد تولیدی ارائه شد.

    سخنگوی دولت در رابطه با حذف برخی خانوارها از دریافت سبد غذایی، تاکید کرد: هیچ خانواری که سبد غذایی دریافت می‌کرده است از لیست دریافت این سبد حذف نشده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی