عصر بازار

راه حل مقابله عملی با تحریم های دشمنان علیه کشور اقتصاد مقاومتی است

عصر اعتبار- سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در اولین جلسه تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی پس از معرفی اعضای کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی با اشاره به نامگذاری امسال به سال " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" بیان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسئولیت خطیری را بر دوش ما نهادند، چرا که بحث تحقق و اقدام برای رسیدن به اقتصادی مقاوم و درون زا و برون گرا از اهمیت ویژه و حیاتی برای کشور برخوردار است و با توجه به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون محترم اول ریاست جمهوری و همچنین پیگیری های ستاد برای اقدامات دستگاه ها، ضرورت ها بیشتر احساس می شود.

راه حل مقابله عملی با تحریم های دشمنان علیه کشور اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دولتی در خصوص اقدامات و مطالعات صورت گرفته در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به همایش برگزار شده در خصوص اقتصاد مقاومتی که با حضور دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال گذشته با توجه به درک موقعیتی که از وضعیت داشتیم منجر شد تا در رابطه با مقاوم سازی ابعاد و درک محورهای اقتصادی موجود، فعالیت های خوبی در بانک قرض الحسنه مهرایران داشته باشیم، لذا به یاری خداوند امسال می دانیم چه باید انجام دهیم.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با توجه به مشارکت در جلسات هیات علمی کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت و تبادل تجربیات و اطلاعات، در این خصوص افزود: با مطالعات انجام شده در خصوص اقتصاد مقاومتی، زمینه بررسی ها و تئوری سازی های لازم فراهم شده است و در عمل نیز برخی کارهای ضروری اجرا گردیده و تلاش داریم امسال نیز به این اصول تبیین شده پایبند باشیم و آنها را پیگیری نمائیم.

    سیامک دولتی در رابطه با شاخص های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: درون زایی که به عنوان مهمترین محور دستیابی به اقتصاد مقاومتی به شمار می آید، در بانک قرض الحسنه مهرایران کاملاً وجود دارد، زیرا منابع و عملکردمان به هیچ یک از عوامل و سرمایگذاری های خارجی وابسته نیست.

    وی در خصوص منابع قرض الحسنه بانک تصریح کرد: تمامی منابع بانک قرض الحسنه مهرایران از محل سپرده گذاری خیرین، نهاد ها، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی کشور تجمیع شده است و رشد خدمات رسانی بهتر بانک منوط بر افزایش و تقویت این همکاری ها می باشد.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت: تقویت منابع قرض الحسنه می تواند بانک را پاینده و بالنده نماید تا در اعطای تسهیلات ارزان قیمت به نیازمندان جامعه به منظور رفع مایحتاج ضروری آنان سهم بیشتری را به خود اختصاص دهیم.

    دولتی دلیل و مبنای فعالیت کارکنان در بانک را جلب رضایت مشتریان دانست و ادامه داد: هدف از کار و فعالیت های ما در بانک، جلب رضایت مردم در ارائه خدمات متنوع بانکداری است و با جذب منابع بیشتر قطعاً سطح وسیعی از جامعه را پوشش و تسهیلات بیشتری هم پرداخت خواهیم نمود و از این طریق یکی از مهمترین اهداف ما که عبارتست از توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه محقق خواهد شد.

    در ادامه جلسه طرح هایی که می تواند ادای دین بانک به جامعه در راستای ارائه خدمت بهتر به مردم و تحقق شعار سال باشد بررسی و مقرر گردید مبلغ هزار میلیارد ریال به دو طرح خاص که متناظر با آنها حسابهای سفیران برای مشارکت عمومی تعریف شده است به شرح ذیل معرفی گردید:

    1-    طرح خارج نمودن 10 هزار موتور سیکلت فرسوده با تخصیص پانصد میلیارد ریال (50 میلیون ریال به ازای هر دستگاه) با هماهنگی سازمان محیط زیست

    2-    طرح حمایت از شرکت های دانش بنیان با تخصیص 500 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه با هماهنگی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و برخی از دانشگاه های کشور

    دولتی با تاکید بر توجه به اقدام عملیاتی در خصوص دو طرح فوق یاد آور شد: با افتتاح حسابهای متناظر با هر یک از طرح ها در شعب بانک، انشاالله اقشار مختلف که علاقمند به تحقق بیشتر اهداف این طرح ها هستند می توانند منابع خود را در حسابهای مورد نظر متمرکز نمایند تا بانک بتواند از محل رسوب منابع آنها از این طرح ها حمایت بیشتری بعمل آورد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی