عصر بازار

قیمت طلا تحت تاثیر اظهارات یلن نزدیک به بالاترین سطح در ۲ هفته تثبیت شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه نیز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نزدیک به بالاترین سطح در ۲ هفته اخیر تثبیت شده است.

قیمت طلا تحت تاثیر اظهارات یلن نزدیک به بالاترین سطح در ۲ هفته تثبیت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی این کشور ظاهرا تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت ندارند.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز به مرز 1247 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز به بیش از 1248 دلار رسید که نزدیک به بالاترین سطح در 2 هفته اخیر بوده است.

    تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که بهره وری نیروی کار در اقتصاد این کشور طی سه ماه نخست امسال کمتر از پیش بینی های اولیه کارشناسان با کاهش روبرو شده است و هزینه های مربوط به نیروی کار نیز در این مدت با افزایش همراه بوده است.

    افزایش هزینه نیروی کار به این علت بوده است که شرکتهای آمریکایی برای افزایش تولید نیروی کار بیشتری را استخدام کرده اند.

    بانک جهانی نیز در گزارش جدید خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان در سال 2016 را به کمتر از 2.4 درصد کاهش داده است. این رقم در گزارش ژانویه بانک جهانی بیش از 2.9 درصد اعلام شده بود. کاهش قیمت جهانی کالاها و افت تقاضا در اقتصادهای توسعه یافته تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد داشت.

    ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن نیز که روز دوشنبه به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده بود امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است.

    بانک مرکزی چین نیز روز سه شنبه اعلام کرد که میزان ذخایر طلای این کشور تا پایان ماه می تغییری نداشته و به سطح 58.14 میلیون اونس رسیده است.

    شاخص سهام آسیا نیز امروز چهارشنبه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در 6 هفته اخیر رسیده است.

    به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی