عصر بازار

ساجدی‌نیا با اعلام کاهش ۱۱ درصدی سرقت اعلام کرد

زهرچشم پلیس از سارقان و زورگیران در تهران

عصر اعتبار- رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۰۰ سارق در عملیات پلیس طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

زهرچشم پلیس از سارقان و زورگیران در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا پیش از ظهر امروز با حضور در مقر پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران به تشریح عملیات 48 ساعت گذشته پلیس پایتخت برای دستگیری سارقان پرداخت و گفت: این سومین عملیات گسترده پلیس آگاهی برای برخورد با سارقان در سال جاری است و در جریان آن بیش از 100 سارق شناسایی و دستگیر شده‌اند.

    وی با بیان اینکه این سارقان در قالب 29 باند فعالیت می‌کردند، اظهار کرد: افراد دستگیر شده به اتهام جرایمی چون کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت از منزل، سرقت از خودرو و... دستگیر شده‌اند.

    به گفته رییس پلیس پایتخت، این افراد در نقاط مختلفی از پایتخت دستگیر شده و برخی از آنها در شهرهای دیگر بوده‌اند که با هماهنگی فرماندهی انتظامی دیگر استان‌ها نسبت به دستگیری آنان اقدام شده‌ است.

    ساجدی‌نیا از دستگاه قضایی خواست تا نسبت به برخورد با این سارقان و احکام صادره برای این سارقان حساسیت بیشتری داشته باشند؛ چراکه در بین دستگیرشدگان فردی حضور دارد که پیش از این دارای 24 مورد دستگیری است.

    وی با اشاره به جلسه میان پلیس و دادستانی تهران اظهار کرد: البته درخواست ما از دستگاه قضایی به این معنا نیست که آنان برخورد مناسبی با سارقان نداشتند، بلکه از سال گذشته تاکنون برخوردهای قاطعی با سارقان را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم این تعامل و همکاری بیش از پیش ادامه داشته باشد.

    کاهش 11 درصدی سرقت در تهران

    رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت وقوع سرقت در پایتخت خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سرقت در تهران کاهشی 11 درصدی داشته است و ما امیدواریم با اقدامات انجام شده از سوی پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری این روند کاهشی شتاب بیشتری داشته باشد.

    به گفته رییس پلیس پایتخت، اقدامات و عملیات‌های پلیس در راستای کاهش آمار وقوع سرقت و نیز افزایش توان کشف است که خوشبختانه تاکنون نیز پلیس در این مسیر حرکت کرده است.

    ساجدی‌نیا درباره مال‌خرانی که با این افراد همکاری داشتند، نیز گفت: بیش از 20 مالخر نیز شناسایی شدند که برخی از آنها دستگیر شده و برخی دیگر نیز طی روزهای آینده دستگیر خواهند شد.

    رییس پلیس پایتخت از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد ناامنی از طریق تماس با سامانه 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی